Genade en zegen

De genade van de heer Jezus zij met allen 

Openbaring 22:21

  
Vandaag werd ik me bewust van wat Gods zegen voor ons, mij betekend. Althans voor zover ik me volledig bewust kan zijn van alles wat God ons zou willen geven. 

Enerzijds geloof ik dat God ons zo enorm veel meer zou willen geven dan wij ook maar kunnen beseffen. Anderzijds is de vraag of we ons beseffen wat hij reeds schenkt. Kijk maar eens om je heen wat een moois God ons geeft zelfs dwars onze onvolkomenheid heen. 

Wat maken we vaak een puinhoop van ons persoonlijk leven, relaties, de natuur, van de dingen die we doen of door niet te doen wat we zouden kunnen doen. Volg je me nog? 

  
God is groot, maar hoe groot? Een opwekkingslied zegt: God is zo groot! Oneindig groot! Hij is zo groot. oneindig groot.  
Onvoorstelbaar toch? Wat is er nu oneindig? Alles om ons heen veranderd. De jaren gaan voorbij. Alles is eindig, maar God oneindig en De Oneindige biedt ons Zijn zegen. 

Soms worden we geconfronteerd met onze eigen fysieke eindigheid. Met allerlei dingen in het leven die niet gemakkelijk zijn. Wat is dan de zegen? Veel mensen denken aan een leven zonder pijn of verdriet, maar dat is het volgens mij niet. Ik las vandaag op Facebook het volgende: als je kijkt naar wat je mist vind je leegte, maar wanneer jij je richt op wat je hebt ontdek je rijkdom. 

Weet je, wanneer je Jezus hebt in het leven en je leven op Hem richt ben je een gezegend mens. Mensen zonder Hem hebben misschien van alles en toch uiteindelijk niets. 

  De genade de Heer Jezus zij met allen. Een bevestiging? Een proclamatie? Of een vraag? Voor mij is het rijkdom te weten van zijn genade. 

Advertisements

Een gedachte over “Genade en zegen

  1. Mooi stukje erik, ik heb daar onlangs nog over nagedacht en over geschreven (in mijn aankomende Engeltalige boek Spirit of Truth): we worden ook gezegend met de gemeenschap (vriendschap) van (met) de Heilige geest…. wat betekent dat voor de meeste mensen?

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s