kop op!

 Lezen: Jesaja 54:4-8

Iedereen heeft een verleden. Als het gaat om het overgeven van onze wil en leven aan God, is dat ook inclusief ons verleden. Alles wat we hebben meegemaakt aan verlies, verdriet, schaamte, geven we aan Hem.

inclusief

Alle momenten van wanhoop, iedere traan die we gehuild hebben en elk woord wat we uitgesproken hebben waarvan we spijt hebben en die we het liefst terug hadden genomen als dat had gekund.

Alle gebroken beloften de eenzaamheid, de dromen die vervlogen en uitgedoofd zijn, de gebroken relaties en alle successen, maar ook alle falen. Het verleden met alle littekens die het heeft achtergelaten in deze tegenwoordige tijd.

betaling

Om los te komen van ons verleden hebben we iemand nodig om ons vrij te kopen. Iemand die de schuld wil dragen. God wil onze verlosser zijn. Hij wil betalen voor alle verliezen in ons leven.

Hij wil er voor je zijn als je alleen bent. Hij wil je krachtig maken als je bang bent. Hij doet je overwinnen als je op het punt staat te verliezen. Hij heft je hoofd omhoog als er schaamte is.

herstel

God is de verlosser, de bevrijder, de hersteller van alles wat we ooit in ons leven hebben moeten missen of kapot is gegaan, zelfs van de dromen die we ooit hebben gehad, maar die we vergeten zijn vanwege teleurstelling of ongeloof in onszelf, anderen of Hem.

 Als we Hem ons verleden geven, zal Hij alles herstellen. Hij zal ons bevrijden van de schaamte en de lege plekken in het hart die we hebben opgelopen in dit leven.

 

Heer dank U dat u mijn verleden en mijn toekomst kent, maar ook het heden. Heer help me om mijn wil over te geven aan U, want U begrijpt me als ik zeg dat dat niet gemakkelijk is en dat ik tijd nodig heb om de juiste keus te maken. Amen

Geef een reactie

