Als God spreekt gebeurt er iets! Een uitspraak die is blijven hangen bij me nav de preek vanmorgen. God sprak en het was er. De Hemel en de aarde. God maakte scheiding tussen licht en duister door licht te maken .

Gods woord gesproken veranderd nog altijd mensen. Veel mensen geloven dat God bestaat. Er is meer tussen hemel en aarde zeggen ze dan. Ze luisteren graag naar Gods woord, maar doen er hun eigen ding mee. Ze gebruiken woorden die God bedoeld had om Zijn liefde te tonen en buigen ze naar afstandelijkheid.

God is goed en God is liefde dus kan ik gerust mijn keuzes maken. God wil immers het goede en heeft me lief toch?  Mensen willen God maar al te graag voor het karretje spannen van wat men eigenlijk zelf wil. Ze gebruiken echter zomaar Gods naam en zijn woord ijdel. Hiermee overtreden we Gods gebod. Gij zult de naam van God niet ijdel gebruiken.

Misschien denk je gelijk aan vloeken, maar wat als we dingen uitspreken in Gods naam die niet werkelijk van Hem zijn? Als we iets voor elkaar willen krijgen en gebruiken een tekst uit de bijbel om iets te benadrukken. Of iemand zegt dat God gesproken heeft maar eigenlijk was het God niet maar onze eigen innerlijke stem die gewoon zijn zin wil doorzetten?

Soms worden mensen gemanipuleerd door anderen. Soms kunnen vrome woorden beschadigen zijn. Hoe weten we nu of het God is die tot je spreekt? Ik geloof inderdaad dat wanneer God spreekt er iets gebeurt en wat er gebeurt is waarheid, liefde , goed en brengt licht in de duisternis. God openbaart zichzelf.

We denken soms dat we slimmer zijn dan God. Dan hebben we Hem niet hoog zitten schijnbaar. Ook denken we God toe dat Hij als ons is. Maar we zijn zoveel kleiner en minder als Hij. Een mens is geweldig, de kroon op de schepping. God echter staat daarboven. Jij idd de creatie en Hij is de Eeuwige, de creatie, de Ik Ben. Hij is wat we kunnen bedenken aan goeds en zoveel meer dan dat.

De mens is vanaf het begin tegendraads geweest ze wil zijn of haar eigen ding doen. Zelf bepalen. Ze zet zichzelf op de troon. Ze luistert graag naar wat hen zoal uitkomt. Satan is een fluisteraar van leugens. Hij fluistert ons graag zaken in de oren die we willen horen of die hem passen en we zijn gaan geloven. 

Gods woord echter is waarheid! God is waar en Jezus is het Woord. De Waarheid. In Hem wordt alles licht en veranderen we als persoon. Wanneer we Naar Hem luisteren. Zijn Woord tot ons nemen gebeurt er iets met ons, in ons. Wanneer de waarheid komt moet leugen wijken. Waar licht komt is de duisternis voorbij.waar Jezus Heer is het koninkrijk van God en heeft Satan de slag om ons leven verloren. Als God spreekt gebeurt het!

Wanneer we luisteren, geloven dat Jezus het Woord is door God gegeven, dan gebeurt er iets in ons. Dan zullen we het woord in ons laten spreken omdat ze Waarheid is en Leven. Jezus sprak het uit: Het is volbracht! Waar Jezus komt gebeurt er iets. Daar komt verandering, herstel, leven liefde. Gods woord is Waar!