Dank U wel God! 

God dank voor mijn geweldige vrouw. God heeft me gezegend met de liefste. Ze is de perfecte match voor mijn leven. Al zo’n 30 jaar inmiddels. Ze geeft me haar liefde, ruimte en vult me aan. Ik hou enorm van Haar, kan en wil me een leven zonder haar niet voorstellen. Met Haar is het dat God de zegen voortzet met prachtige kinderen. 

Mijn oudste dochter; Mijn eerst geborene. Ik weet nog hoe ze in mijn armen lag. Dicht tegen me aan. Ik Genietend als ze van alles tegen me brabbelt. Nog steeds geniet ik van haar. Het brabbelen is kletsen geworden en is er inmiddels een andere man in haar leven gekomen, maar wat kan ik genieten van haar en ook van de man die inmiddels in haar leven is. Waar ze vroeger kleine stapjes maakte aan mijn hand, maakt ze ze nu zelfstandig. Loslaten is niet gemakkelijk, maar steeds gemakkelijker voor mij. Omdat ik niet alleen van haar hou maar haar ook vertrouw.
Mijn tweede dochter als ik aan haar denk, dan zie ik haar zo klein al het voortouw nemen. Open naar iedereen. Ze maakt snel contact en staat snel in het middelpunt. Wat was ik bang haar te verliezen, radeloos toen ze ziek was. Inmiddels is ze een dame met een kerel aan haar zij. Nog altijd een vrijbuiter. Wat me soms wat beangstigd. Niet omdat ik bang ben dat ze verkeerde keuzes maakt, Maar ben soms bang haar te verliezen. Oude gedachten spelen daarbij een rol, maar ook haar gedrag om uit te vliegen naar waar ook ter wereld. Te ver bij mij vandaan. Te ver om vast te houden.

 
Dan een pleegdochter af en aan een welkome onderdeel in ons leven. Soms was het moeilijk omdat ze er was en dan weer niet. Eigen en dan toch niet helemaal. Ze is inmiddels zelfstandig met een beetje hulp. Maar ik herinner me het meisje met pluimpje en inmiddels krijgt ze van mij een pluim. Ze strekt zich uit naar beter inplaats van te blijven zitten waar ze niet hoort te zijn. Zo trots op haar. 

Mijn zoon is de volgende in de rij. Wat trots was ik een naamdragers te hebben. Niet dat dat voor mij zo bijzonder is, maar met trots denk ik dan ook aan mijn vader. Wat zou hij trots geweest zijn op zo’n kerel. Net als ik dat ben. Trots op hem als individu. Eigengereid, maar een geweldige vent waar ik zo trots op ben. Niet om wat hij doet, maar om wie Hij is. Zijn weg zoekende. Wil dat zelfstandig doen en op zijn manier. Lastig vind ik dat wel. Wederom wil ik als vader controle uitoefenen terwijl ik eigenlijk al lang weet dat ik dat niet kan. Ik hou van je vent. Slungel. Trots ben ik als hij mij een zoen geeft .  Gewoon omdat hij zich daar niet te groot voor vindt. 

Dan mijn kleine meid die inmiddels de grootste is in lengte. Wat is ze prachtig en wat mooi. Gebekt en eerlijk net als de rest. Maar een eigenheid in omgang. Uitbundig, maar zo kwetsbaar in tijden. Ze is zo geweldig en als ze me omhelsd dan raakt het me altijd. Ze weet altijd een plekje te vinden. Soms pijnlijk, maar altijd in het diepst van mijn hart. Zo bijzonder oprecht en eerlijk.

Dan onze jongste. Niet van onszelf, maar toch ook weer wel.  We zien hem als door God gegeven. Zo eigen en bijzonder joch. Vanaf de eerste dag heb ik hem in mijn hart gesloten en ik moet niet denken aan het moment van loslaten. Wat zou ik hem graag onder mijn arm nemen en dicht bij me houden zodat er niets mis kan gaan. Zo groot maar ook zo teer, al zien anderen dat meestal niet. Mooie kerel is het. 
Ik ben gezegend volop. Ik kan niet uitdrukken wat ik voel, maar probeer het toch. Ik vindt het belangrijk dat mijn gezin weet hoeveel ik van ze houdt. Ik ben blij dat God mij zo gezegend heeft. Ik weet dat ik dat niet heb verdiend. God is mij zo enorm genadig geweest. Dank U Heer.
Het is mijn  verlangen dat mijn huis, mijn gezin meer en meer God zal dienen. Want Hij is het waard gediend te worden. Dit zijn nog maar slechts de uiterlijkheden. Maar wat God in Christus heeft gedaan binnen in mij is zo geweldig. Ik wil er van delen in alles wat ik doe. Ik wil deze zegen delen met mijn kids. Egoïstisch misschien, maar daar ligt mijn hart, maar ook naar en met anderen. Daarvoor heeft God me geroepen om mijzelf te laten zien aan anderen. Niet in een rol,maar vanuit relatie met Hem zelf. 
Heer zegen mijn mooie vrouw, mijn lieve kinderen, de mensen op mijn pad en geef me wat ik er voor nodig heb om Uw liefde uit te delen. Een hart vol liefde en passie zoals die van U voor mij. 

Een gedachte over “Dank U wel God! 

Geef een reactie

