Liefde,het vuur van Pinksteren 

img_0469-2

God heeft je uit liefde gemaakt.Hij heeft je gewild, bedacht en heeft de potentie in je gelegd om te leven.

Liefde is het uitgangspunt voor leven. Gods liefde gaat verder dan geboren worden, werken en sterven

Misschien denk je dat ik rare opmerkingen maak wanneer ik zeg dat gewild, bedacht en dat je kan leven ten volle, maar dit is wat werkelijk waar is. 
Je bent niet zomaar ergens ontstaan uit niets. Toevallig of zo. Je bent gewild, bedacht! Zoals een man en vrouw samenkomen en tot de conclusie komen dat ze meer willen in hun relatie. Ze besluiten om hun liefde voort te zetten niet slechts samen te zijn, maar een gezin te stichten. Ze verlangen er naar dat hun liefde vorm krijgt in een kind. Ze zijn intiem en in die intimiteit en liefde gaan ze verder, ze willen hun liefde laten groeien. Het mag levend worden.

Gods liefde is zelfs nog groter en includes ieder mens. Hij wil je en in zijn grote liefde heeft een plan bedacht. Namelijk dat jij geboren zou worden en zou leven. Meer dan dat Hij verlangd er naar vanaf het begin om jou voor altijd bij zich te hebben. Dat je werkelijk zou leven. Leven ten volle. Alles wat je doet en meemaakt is daar een onderdeel van. 

Weet je? Gods liefde werd volledig duidelijk aan het kruis. Een wrede gedachte wellicht, maar God kon niet anders dan tot het uiterste gaan. Hij wilde dat jij volledig zou leven en ging daarvoor tot het uiterste en gaf zichzelf in Christus. Jij mag leven ten volle in Hem. 

Liefde is het uitgangspunt voor leven. Gods liefde gaat verder dan geboren worden, werken en sterven. Hij wil je optillen en je een plaats geven in Zijn koninkrijk. Jij bent Zijn kind. Al voor jou ouders het verlangen hadden had Hij jou al bedacht en wilde Hij jou zoals je bent. 

Met Pinksteren wordt des te meer duidelijk dat Hij niet gekomen is om iets te maken zonder doel, maar juist dat jij en ik tot ons doel komen. Leven is iets, maar Leven waarvoor Je bedoeld bent is iets geweldigs. Je kunt geloven dat je eeuwig mag leven, maar er is meer.

Leven ten volle, zinvol leven. Je bestemming is niet om ergens als je sterft nog te blijven voortbestaan, maar je mag werkelijk tot je doel komen. Liefde is het doel van bestaan. Geliefd zijn, lief te hebben en liefde uit te delen. 

We kunnen natuurlijk liefde geven, maar wat als je Gods eeuwige liefde mag uitdelen?gewoon door wie je bent en in wat je doet? God heeft Zijn Geest gegeven, dwars door de dood, in nieuw leven verrezen wil Hij dat jij en ik nieuwe kracht zullen ontvangen. Goddelijke kracht..

Wij worden heen goden, maar we mogen weten kinderen van de enige levende God te zijn en in Hem mogen we weten dat Hij ons wil bekrachtigen met Zijn Heilige Geest. Hierdoor mogen we in Zijn naam Zijn liefde delen met een ieder. We ontvangen de kracht om anderen te vertellen van Zijn liefde, uit te delen van die liefde, te genezen uit naam van de Liefde van God. Te Herstellen en te bevrijden in Jezus naam. 

In Jezus is Gods liefde voor ons werkelijk duidelijk geworden. In die naam mogen we Liefde ontvangen en uitdelen. Er is geen andere naam dan de naam van Jezus. Er is geen grotere liefde dan Zijn liefde voor ons. De kracht van Zijn liefde maakt dat we mogen roepen dat Hij Heer is en Zijn Liefde ongeëvenaard is tot in alle eeuwigheid! 
AMEN! 
 

Een gedachte over “Liefde,het vuur van Pinksteren 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s