Gezien?

Wat houdt je bezig? Een vraag die we niet altijd zo direct stellen. We vragen soms hoe het gaat, maar meestal niet om het antwoord echt te horen.
Wat nu als we eens de vraag werkelijk zouden stellen? ” Hey vriend, hoe gaat het nu? Wat houdt je nu echt bezig?” Wat zou dan het antwoord zijn? Willen we dat echt weten?
Misschien hoeft men het niet eens te zeggen. Mocht iemand werkelijk geïnteresseerd zijn dan zou hij het weten. Misschien niet de ins en outs, maar wel wat er op een dieper niveau afspeelt. 

Oprechte interesse doorziet veel zaken en als daarbij relatiekomedie nog eens een rol speelt dan zul je ontdekken dat wat en wie iemand is en zijn gedrag alles met elkaar te maken heeft. 

Kort gezegd: je gedrag laat zien wie je in wezen bent. 

Maw wat je doet en zegt wordt bepaald door je ervaringen, je gedachtenwereld gevoelens, door de keuzes die je maakt. Je zou een rol kunnen spelen, maar ook dan laat je zien dat je op een bepaalde manier met de dingen van het leven omgaat.

Hoe ga ik er mee om? Ik probeer mijzelf steeds meer te ontdekken.in wat ik schrijf en zeg. In wat ik doe mag je dit terug verwachten. Dat is wie ik ben. Wat men van mij verwacht en wat ik doe is niet altijd in samenspraak, omdat ik niet aan iedere verwachting wil en kan voldoen. 

Toch is wat ik doe ook wie ik ben . De vraag is dan: wie of wat zie je als jij naar me kijkt? Wie zie ik als ik naar jou kijk? Wellicht vindt je het beeld wat anderen van je hebben niet altijd concreet of helder? Dan is dat wellicht wat je toont.  

Misschien eens over nadenken over wat je zou willen laten zien en of wat je laat zien ook congruent is met wat je ervaart. Dat zou een hele hoop innerlijke rust en vrede kunnen geven. Toch?  

Geef een reactie

