leef je geloof!

img_0187-1

Pasen! Jezus stierf een verschrikkelijke dood voor ons, maar stond op uit de dood en heeft leven gebracht dwars door de dood heen. Wij mogen leven met Hem in een nieuw leven. Lees Romeinen 8 maar eens. 

Leven vanuit de opstandingskracht! 

Veel gelovigen leven het leven van een dode. Ze begrijpen niets van de opstandingskracht van Jezus. Ze durven het leven niet te leven zoals het is bedoeld. Ze hopen dat er na de dood een ander leven op hen wacht, maar verwachten in het hier en nu niet werkelijk iets van God of ze verwachten dingen waarvan ze denken dat goed voor ze zijn. Ze zijn op zichzelf gericht en niet op God. 

 Pasen toont echter weer aan dat God niet dood is. Pasen laat zien dat Zijn plannen ondoorgrondelijk zijn. Dat ze voorbij gaan aan menselijke logica. Wie nu zou zijn eigen kind de dood insturen voor mensen die je verraden? Wat is liefde zonder bron? Een put zonder water! Een stopcontact zonder stroom! Een auto zonder motor!

Veel mensen zijn op zoek naar liefde, naar zingeving, naar de waarde van het leven. Misschien iedereen in wezen wel. Toch hebben veel mensen moeite met God. De vraag is waarom? Ik hoor antwoorden klinken: de mensen die vooraan in de kerk zitten zijn de beste niet. De kerk/ gelovigen hebben me beschadigd. God gebeden, maar niet gekregen wat ik wilde. Waarom brengt God mij in deze situatie. 

De vraag is of mensen God wel werkelijk kennen? Of men wel werkelijk luistert naar Zijn stem. God spreekt tot ons en roept ons op om relatie met Hem te hebben. Jezus toe te laten en Zijn weg te gaan. Veel mensen denken echter zelf wel te weten wat goed is en hebben God niet nodig. 

Op wie kan je vertrouwen?

Misschien denk je gelovig te zijn en toch gaat alles mis in je leven? De vraag is wat er mis gaat? Wat is de oorzaak? Misschien goed om er eens over na te denken. Je af te vragen of het niet de gevolgen zijn je eigen keuzes? 

  Een leven met God kan zo veel verandering brengen. Positieve verandering. Je mag weten geliefd te zijn bij Hem. Je mag weten dat er iemand is op wie je kan vertrouwen. Toch vraagt God van je om Hem ook werkelijk te vertrouwen. Dat betekent dat je een ander leven gast leiden. Niet meer een leven van de dood, maar dat je een levende wordt. 

Veel mensen worden gelovig en benoemen Gods liefde, Jezus dood en genade, etc… toch leven ze niet vanuit een levende relatie met Hem. Er is geen verandering zichtbaar. Ik zie mensen die telkens weer terugvallen in oude gewoonten. Dat is niet erg, maar ze blijven er in zitten en hun geloof is krachteloos geworden. 

  Veel gelovigen zijn dode gelovigen. Het zijn levenloze christenen die niet het licht verspreiden van het evangelie van de Heer Jezus Christus, maar een mengeling van eigen inzichten, verwachtingen en andere bullshit die ze relateren aan vrome woorden en uiterlijk vertoon, maar die het ware leven missen. Ze verspreiden een verschrikkelijke geur. De geur van de dood.

Opstandingskracht is nodig! 

De kerk heeft Gods opstandingskracht nodig. Ik heb dat nodig. Jij hebt dat nodig. Zonder licht is alles donker. Zonder liefde is er niets van waarde. Zonder verlossing blijven we doen wat we deden. Zonder nieuw is alles oud. 

  Jezus bracht nieuw leven en wij mogen ons oude leven met Hem begraven en opstaan in een nieuw leven. Met Hem de verandering zijn in de wereld. In de kerk. In je gezin. Waar je bent. Deze verandering heeft invloed op wie je bent.op wat je doet.op de keuzes die je maakt. Op wie je liefhebt. Dat is Gods koninkrijk. Dat begint hier en nu. Niet na de dood! Maar waar wij ons leven leven met Hem. 

Mooi lied van Casting crowns wat hier mooi bij past

Pasen brengt leven over dood. Maken we geen fouten meer? Natuurlijk wel. We leven als mensen en zijn derhalve feilbaar ook wanneer we leven met Christus. Toch zullen we ons leven anders inrichten. Maken we fouten dan herstellen we die. We leven transparant en zoeken Gods weg. We delen zijn liefde uit en aanvaarden die ook zelf. God is goed. Er is geen betere wegen dus willen we Zijn weg ook gaan. Ook als het moeilijk is. We stappen af van onze eigen route en volgen de Zijne. 

 Pinksteren komt er aan!

Moeilijk? Zeker! Zonder problemen? Zeker niet! Toch mogen we werkelijk leven onder alle omstandigheden met Hem. Gods weg is de beste. En mocht je het moeilijk hebben, weet dan Pinksteren komt er aan! 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s