God is onvergelijkbaar !

img_0241

‘”Met wie willen jullie Mij vergelijken? Wie is als Ik?” zegt de Heilige God. Kijk omhoog naar de hemel: wie heeft dat allemaal gemaakt? Hij die door zijn macht alle sterren één voor één tevoorschijn roept, al zijn het er nog zo veel. Hij is geweldig machtig. Niet één ster ontbreekt als Hij roept. Waarom, volk van Israël, zeg jij dan: ‘De Heer weet niet wat er met ons gebeurt. Hij komt niet meer voor ons op.’ Weten jullie het dan niet? Hebben jullie het dan niet gehoord? De Heer is de Maker van de hele aarde. Hij is een eeuwige God. Hij wordt niet moe en raakt niet uitgeput. Hij is zóveel wijzer dan ‘”Met wie willen jullie Mij vergelijken? Wie is als Ik?” zegt de Heilige God. Kijk omhoog naar de hemel: wie heeft dat allemaal gemaakt? Hij die door zijn macht alle sterren één voor één tevoorschijn roept, al zijn het er nog zo veel. Hij is geweldig machtig. Niet één ster ontbreekt als Hij roept. Waarom, volk van Israël, zeg jij dan: ‘De Heer weet niet wat er met ons gebeurt. Hij komt niet meer voor ons op.’ Weten jullie het dan niet? Hebben jullie het dan niet gehoord? De Heer is de Maker van de hele aarde. Hij is een eeuwige God. Hij wordt niet moe en raakt niet uitgeput. Hij is zóveel wijzer dan wij, dat wij Hem niet kunnen begrijpen. Mensen die moe zijn, geeft Hij nieuwe kracht. Uitgeputte mensen maakt Hij weer sterk. Zelfs jonge mensen zullen moe worden en uitgeput raken. Zelfs jonge mannen zullen struikelen en vallen. Maar mensen die op de Heer vertrouwen, zullen nieuwe kracht krijgen. Ze zullen opstijgen als een arend. Ze zullen lopen, maar niet moe worden. Ze zullen verder gaan, maar niet uitgeput raken.’‭‭JESAJA‬ ‭40:25-31‬ ‭BB‬‬

Niemand is als Hij!

‭Niemand is als God. Wat jammer is het dat veel mensen nooit de moeite doen om Hem werkelijk te zoeken. 

Juist in deze dagen van afgrijselijke terreur. Waarbij steeds duidelijker wordt dat de god van de Koran een hele andere god is dan God de vader van Jezus Christus.

Veel mensen keren zich tegen het geloof door dit soort zaken in de wereld. Begrijpelijk want ook veel mensen die zich christen noemen hebben immers een soortgelijk geloofsysteem ontwikkeld.

Een geloofsysteem gebaseerd op fundamentalistische overtuigingen die ze onderbouwen met allerlei regels en teksten. Hierbij verschillen ze nauwelijks qua gedachtengang met mensen als IS. 

Gods systeem is anders!

Wanneer we ons echter oprecht verdiepen in God en wie Jezus is dan zullen we ontdekken dat er maar één God is en dat is degene die Alles voor ons over heeft gehad. Die alles op het spel zette om ons te redden. 

We denken wellicht in situaties rondom zulks terreur zoals in België dat God het allemaal door de vingers glipt. Dit is echter niet het geval. God is er bij en huilt, maar is niet onmachtig.
Waarom ???

Waarom gebeuren deze dingen dan toch? Dat is een lastige vraag die we niet exact kunnen beantwoorden. Ten eerste is het niet God die deze dingen doet. Het is de mens die zich laat leiden door het kwaad. 

Daar waar wij God buiten sluiten regeert de zonde. Zonde maakt kapot. Vernietigd. Dood. Onze reactie op zulke gebeurtenissen is angst,boosheid en verdriet. 

Terechte emoties. Ze mogen er zijn.maar hoe gaan we er mee om? Voor velen is het geen vraag. Ze keren zich tegen bevolkingsgroepen en zaaien haat en doen daarmee het zelfde terug. Ze sluiten groepen mensen uit. Keren zich tegen anderen en tegen God. 

Verandering begint daar waar we God toelaten.

Laten we juist God zoeken en Hem zeggen hoezeer dit ons raakt. Dat we Zijn liefde willen zien inplaats van haat. Ons keren tegen deze macht van Satan en ons oprecht achter Jezus scharen. Zijn liefde uitdelen door zijn Geest die met ons wil zijn. 

Wij kunnen het misschien niet in eigen kracht en worden moe het goede te doen, maar Hij zal ons dragen op arendvleugelen en ons de weg wijzen. 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s