Nieuwe hoop

img_0049-2

Er zijn mensen die zich afvragen waar God is. Ze kijken om zich heen en zien de rotzooi in deze wereld en kunnen niet geloven dat er een God is die dit zou kunnen toelaten. 

De vraag die ik zou willen stellen is: durf je te geloven? Zelfs als alles om je heen niet helder is?   

Weet je? Geloof geeft inzicht en ook uitzicht. Het helpt je om te begrijpen dat het niet God is die de rotzooi van de wereld gemaakt heeft, noch dat Hij dit heeft gewild. Sterker nog: de oplossing is reeds in werking gezet door Hem.

Ik zie er niets van

Misschien zeg je zoiets als ik zie er niets van. Alles lijkt misschien uitzichtloos voor je op dit moment. maar besef dat je perspectief is beperkt omdat je niet op God gericht bent en zijn beloften, maar op jezelf en deze wereld. Je ogen zijn aks het ware gesloten voor nieuwe mogelijkheden. 

Weet je? God heeft een reddingsplan en dit is reeds ingezet. Hoewel het lijkt de wereld steeds donkerder lijkt te worden en uitzichtloos, toch is er hoop.   

Ik geloof dat het twee kanten op kan gaan in een mensenleven. We geven ons over of we geven op. Waarmee ik bedoel: wanneer we kijken naar wat er in de wereld gaande is, kan dat je brengen tot het punt dat je je eigen weg gaat en je verzet tegen de erkenning dat ook jij deel bent aan de rotzooi in de wereld. 

Juist omdat we onze eigen weg gaan is er zo’n chaos. Wij zijn niet in controle! Dit is wat we zonde noemen! We missen het doel waarvoor God ons geroepen heeft. 

Veel mensen roepen en schreeuwen dat alles fout gaat in de wereld, de maatschappij en in ons leven. Natuurlijk geven we allerlei mensen de schuld, de overheid, het geloof, buitenlanders, onze opvoeding misschien, de gebeurtenissen in ons leven, de omstandigheden waarin we verkeren wellicht.   

 Dit alles zijn ook problemen. God draait ook niet om de problemen heen. God grijpt in! Heeft reeds ingegrepen en de oplossing komt er aan. Jezus is gekomen en komt terug om orde op zaken te stellen in de wereld. Tot die tijd is het behelpen en keuzes maken. 

Keuzes maken?

 Wat voor keuzes is je vraag misschien wel. De keus om werkelijk voor God te leven. Ja maar dat kan ik helemaal niet zul je wellicht denken, en daarmee heb je gelijk. Jij kunt dat vanuit je zelf ook niet. Je hebt hulp nodig. Durf je dat toe te geven? Durf je te zeggen dat jij niet de controle hebt om datgene wat niet goed is weg te doen uit je leven ?
  
Ja maar? Stel je voor dat ik dat toegeef wat veranderd er dan? Het is nog altijd donker om me heen. 

Het donker om je heen is niet van God. Maar in de duisternis is het licht niet te missen. Jezus is Het Licht van deze wereld. Hij is de Oplossing voor deze wereld, voor jou! Ondanks het feit dat het donker is mag je je ogen openen. Je hoeft niet bang te zijn. Geloof! Je mag een nieuwe schepping zijn. Veranderd, bevrijd.   

Mijn woorden zijn beperkt. Gods Woord is bevrijdend en geeft hoop.  Je kan er over lezen in de Bijbel. Zie onderstaand gedeelte. Hoop dat je er iets aan hebt. 

‘God, de Vader, heeft u uitgekozen, omdat Hij u al lang tevoren kende. De Heilige Geest heeft u afgezonderd om Jezus Christus te gehoorzamen en door zijn bloed gereinigd te worden. Ik wens dat u meer en meer de genade en vrede van God zult ontvangen. Alle dank en eer is voor de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die zo onvoorstelbaar goed voor ons is. Hij heeft nieuwe mensen van ons gemaakt door Jezus Christus uit de dood terug te brengen tot het leven.’
‭‭1 Petrus‬ ‭1:2-3‬ ‭HTB‬‬

http://bible.com/75/1pe.1.2-3.htb

  

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s