Afscheid?

IMG_0360-0

  
Soms komen er mensen in je leven en soms moet je afscheid nemen. Vandaag werd ik me dat opnieuw bewust. Een lied van Marco Borsato zegt: afscheid nemen bestaat niet. Ik ga wel weg maar verlaat je niet…
Wat is het mooi een tijdlang met mensen te mogen optrekken. Iets te mogen leren en ervaren. Het zijn soms niet zulke lange periodes, maar zeker waardevol. Ieder moment is waardevol.
De vraag is wat is de waarde van een bepaalde plek of periode? Wat heeft het met je gedaan en wat heb je achter gelaten? Ik hoop dat wat ok achterlaat op de plaatsen waar ik ben geweest iets van waarde heb mogen achterlaten. 
We laten allemaal iets achter. Ik hoop echter dat het niet waardeloos was. Dat het zinvol was. De reis van het leven loopt langs verschillende plaatsen . Mooie plaatsen met mooie mensen. Heb er verschillende ontmoet. 
Raar als je dan weer verder moet trekken. Verder om nieuwe plaatsen te bezoeken en nieuwe mensen te ontmoeten en opnieuw te mogen ontdekken. Het mooie achterlatend misschien, maar ook weer nieuwe prachtige dingen te zien en te ervaren.
Afscheid nemen bestaat niet! Idd! Je zegt misschien adieu of vaarwel, maar je hebt iets achter gelaten en ook bij jou is er iets achter gebleven. Misschien is er iets bewogen, in ieder gebal bij mij. Ik heb mensen in mijn hart gesloten al beseffen ze dat misschien zelf niet. 
Om te groeien heb je ruimte nodig. Soms kan dat even op een bepaalde plek. Maar men moet zijn wortels kunnen ontplooien. Nieuwe dingen kunnen ontdekken. Je horizon verbreden. Dat kost moeite en is ook Beangstigend soms. Maar ook een uitdaging. 

Een gedachte over “Afscheid?

Geef een reactie

