Bron van liefde

Lezen: filipenzen 4:6,7

Het is zo gemakkelijk te ontsporen in eigen zin of onzin, in plaats van te doen waarvoor je geroepen bent.

Het is zo gemakkelijk om uit het oog te verliezen waar je mee bezig bent. Voor je het in de gaten hebt doe je nevenactiviteiten als hoofdzaak en waar het allemaal om draait komt niet uit de verf.  
Het is goed om zo nu en dan je zelf ff tot de orde te toepen en te doen warmoes gebeuren en soms gewoon ff af te wachten. 

Dat laatste is iets waar ik maar moeilijk mee om kan gaan. Juist op die momenten dat ik ergens iets van vind gaat het ineens over nevenactiviteiten schijnbaar. Dan verlies ik mijzelf en waar het om draait. 

Gisteren was het toevallig allemaal even zo’n dag. Alles kwam samen. Te veel gewerkt, te veel verandering, te onduidelijk, ergernissen. Allemaal zaken waar het niet om gaat, maar die even de boventoon gaan voeren.

Waar gaat het allemaal om? Ik las gisteren ook een stukje dat zei: het Gaston verbindingen van liefde. Dat is iig waar ik mijn hart op wil zetten in alles wat ik doe.

Vanuit de verbinding met de bron van liefde, Jezus Christus, nieuwe verbindingen aangaan met anderen. 
Ik was ff vergeten dat ik altijd uit die bron kan en mag drinken. Tot rust en inzicht kan komen daar.

Een gedachte over “Bron van liefde

  1. Ik herken dit. En ik denk dat heel veel mensen dit herkennen. Mij helpt het om even met mijn man te kletsen, in het bos te lopen en echt afstand te doen van waar ik mee bezig was. Zodat de hoofdlijnen weer duidelijk worden en alle andere dingen hun juiste plek weer krijgen. En qua geloof: toch gaan zitten, toch de Bijbel pakken, toch een lied zingen, toch weer bidden.

    Dank je wel voor je open stukje!
    http://begrijpenwatjeleest.blogspot.com/

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

