De droom van je hart volgen? 

IMG_1973

Gistermiddag werd ik opnieuw bepaald bij de vraag wat is Gods droom voor mijn leven. Wat is de droomde God in mijn hart gelegd heeft de droom waar mijn hele wezen naar verlangd? 

Gisteren lekker een dagje in de tuin gewerkt met een paar goede vrienden. Gesproken over wat ons hart bezighoudt. Wow, man, wat een diepe gesprekken. (H) eerlijke gesprekken over ons. Ik heb mijn hart laten zien en mijn vrienden ook. 
  
Er werd gesproken over de keuzes van ons leven. Over de fouten die we hadden gemaakt, maar ook de stem van God in ons leven. De weg die Christus is.

Ik vertelde dat ik het vaak lastig vind om mijn droom, de droom die God in mij gelegd heeft ook werkelijk na te streven. Hoewel ik weet dat de droom goed is. 

De droom is enkel bereikbaar door wat ik voortschrijdende overgave noem. Telkens weer merk ik dat God me op mijn weg steeds een stukje dichterbij mijn droom brengt als ik mij er aan toewijdt. Aan Hem toewijdt. 

  
Hiermee bedoel ik: dat gaande weg mijn droom helderder wordt. Achteraf in het spoor zie je waar je bent geweest en de keuzes die er zijn gemaakt. Zelfs de keuzes die gemaakt zijn en niet werkelijk altijd goede keuzes waren, gebruikt God om de droom gestalte te geven.

Ik moet ff denken aan David Willerson. God sprak tot Hem om naar New York te gaan en op zoek te gaan naar een aantal jongeren. Die zoektocht leverde hem een hart voor deze jongeren op. Zijn hart bleef naar deze doelgroep verlangen ook toen hij een tijdje niet in new york was geweest. Toen Hij naar de stad ging na een tijd en zag wat er was gebeurd kwam de volgende uitdaging en van daaruit is Teenchallenge ontstaan . Een wereldwijde organisatie voor mensen die op bepaalde gebieden vastlopen in het leven. Wat begon bij tieners in bendes, kwam in het genoemd voortschrijdend proces in een teenchallenge centrum, tot de organisatie die nu wereldwijd opereert, een kerk in hartje new york heeft en ook een zendingsorganisatie heeft. 

Wat is God bij machte te doen met jouw leven? Veel meer dan je denkt. Je denkt misschien dat jij niet zo bijzonder bent. Dat jou dat niet zou lukken, weet je, God heeft jou een andere droom gegeven. Mij ook. Ik weet niet wat je droom is maar wat ik wel weet is dat wanneer we ons blijven uitstrekken naar Gods droom voor ons leven we in Zijn bestemming lopen. 

We spreken niet over wat we graag zouden willen hebben vanuit ons vlees. Het gaat om het verlangen van ons hart. Misschien weet je nog eens niet welk verlangen God in je hart gelegd heeft of je durft het niet eens uit te spreken omdat je zo vaak teleurgesteld bent geweest en er niet aan toe durft te geven.

  
Ik heb zelf jarenlang gedacht dat ik niets anders kon dan hard werken. Dat ik slechts mijn leven succesvol kon maken door altijd maar te werken, maar toen ik op zoek ging naar wat er werkelijk in mijn hart leeft, ontdekte ik een verlangen die me in de war maakte. Het was zo totaal anders dan ik had verwacht. Maar God zei: erik ik wil dat je dit voor mij gaat doen. Financieel ben ik er niet beter van geworden en alles is ook niet over rozen gegaan, maar gaande weg heeft God me laten zien waar mijn plek ligt. Dwz Hij zet me nog steeds voor rare situaties en vormt me op weg naar meerval die droom. Soms lijkt de droom even te stoppen om van daaruit weer een nieuwe stary te maken. 

Ik heb het nodig om me opnieuw toe te wijden aan God en Zijn droom voor mijn leven. zijn droom is pittig en uitdagend. Soms denk ik dat het onhaalbaar is. Dat ik het niet kan en weet je veel zaken zou ik op eigen kracht ook niet kunnen. Maar gisteren stuurde een lieve vriend een filmpje van Rick Warren waarin Hij duidelijk maakt dat er geen grote mensen zijn met grote dromen en kleine mensen met kleine dromen, maar er zijn slechts gewone mensen en hun dromen. Deze gewone mensen als jij en ik mogen hun dromen najagen om tot het doel te komen wat God voor het begin van de wereld al gaf uitgedacht. 

  
Weet je jouw persoonlijke droom is niet belachelijk. Het zal anders lopen dan je ooit had gedacht, maar ze is en blijft groeien. Ze ontwikkeld, evalueerde. Ik verlang er naar om in de voetstappen van Jezus tot het doel te komen. Niet zonder pijn of teleurstelling, maar met opgegeven hoofd mij uitstrekkende naar wat Hij voor mij in petto heeft. 

Ik geloof dat we onze dromen mogen opheffen naar God en ze aan Hem mogen geven. Wentel je weg op de Here en Hij zal het maken zegt mijn doopvers. Wow! Wat is dat waar geworden in mijn leven. Dwars door alles heen is Gods weg de beste gebleken en Zijn hart de allermooiste. Daar wil ik met alles wat in mij is achteraan.

Een gedachte over “De droom van je hart volgen? 

Geef een reactie

