Waar gaan we heen?

Soms is het goed om even in onzekerheid te zitten. Tenminste voor mij. Het laat me weer zien/ontdekken waar ik niet langer in afhankelijkheid loop, maar vanuit eigen kracht en inzicht. 

 

Op dit moment zoekende naar wat Gods wil is nav het faillisement van de Spetse hoeve, maar ook naar mijn rol in de gemeente waar ik vandaan gekomen ben en weer mijn plekje zoek on de chaos die er nog altijd is. Waar is mijn plek? 

Soms lijkt de timing wonderbaarlijk. 31 maart officieel ontslag terwijl 1 april   Mijn vast contract getekend had moeten worden. Na jarenlang bezoek elders in een kerkelijke gemeente weer terug in oude setting, gebeurt ook daar van alles. Wat moet je er mee? Dat is de vraag.

Het is niet verkeerd te weten waar je kracht ligt of je inzichten helder te hebben, maar wanneer we daarbij de wil van God vergeten doen we dingen op eigen inzicht en gaan ze ook een ‘eigen’ leven leiden. 

Goed te weten dat wanneer we God blijven zoeken hij er is om ons richting te geven en deuren die gesloten waren weer te openen. 

Ik geloof dat God ons wil gebruiken in zijn dienst. Welke dat is is voor ieder verschillend. Dit bewustwordende maakt zaken meer inzichtelijk. Ik bedoel dat wanneer we meer en meer begrijpen wie Hod is en wat het plan is voor ons leven, leren we ook steeds beter keuzes te maken vanuit dat plan. We leren immers waar Hij ons geroepen heeft en mogen weten day Hij ons begiftigd heeft met specifieke gaven om zo in Zijn kracht tot Zijn doel te komen.

Dit kost vaak wat tijd. In mijn geval heeft het jaren geduurd voor ik ging (of wilde) inzien  waar Hij mij geroepen heeft. En nog heb ok daar soms vragen over en zoek ik regelmatig naar antwoorden. Vaak begint het met zoeken op eigen kracht moet ik toegeven. Echter wanneer ik de onrust en frustratie opmerk besef ik veelal dat dit niet gaat werken.

Soms is het de vraag hoe nu verder en komen er allerlei gedachten en zelfs serieuze oplossingen langs, maar moet ik duidelijk bedenken en bidden of dit nu werkelijk de oplossing is die Hij wil geven. Eerlijk is eerlijk dat Gods oplossingen vaak op het laatste moment komen en moeilijker zijn dan gehoopt. 

Toch zijn Gods wegen de beste en al zijn ze vaak anders en boven persoonlijk vermogen, toch is ze vervullend wanneer we doen wat Hij ons zegt. Ik geloof dat God er uit wil halen wat er in zit. 

Weet je, we zijn beperkt als mens. Wanneer ik naar mij zelf kijk voel ik me vaak onbekwaam, maar wanneer ik doe waartoe God mij geroepen heeft draag ik vrucht. Dan vinden mensen God, herstel , relatie. Super te mogen weten dat God me gebruikt zo nu en dan.

Op dit moment op zoek naar wat Gods weg is. Aantal zaken rondom werk lopen nog. Qua kerk merk ik dat juist door de afstand van de afgelopen jaren er toch een soort van rust ontstaan is. Gods weg is de  beste ook als anderen soms een andere weg kiezen en ik zelf daar ook foute keuzes in maak toch blijft zijn weg de beste.  Ik ben verantwoordelijk voor de keuzes die ik daarin maak. Ik hoef me niet druk te maken om de keus van anderen aangaande mijn persoonlijke omstandigheden. Ik geloof dat God met de problemen ook nieuwe opties aanbiedt. We staan op een kruispunt nu. Waar gaan we heen? 

Geef een reactie

