Wat ik aan God zou willen geven.

IMG_1076

Deze week las ik in de bijbel (1kronieken 21) over David die wilde offeren aan God. Er staat nog veel meer in het hoofdstuk, maar waar ik bij bepaald werd is de vraag; wat zou jij aan God willen geven?

Daarmee dus werkelijk iets geven van wat jij belangrijk vindt. Het is niet moeilijk om zondags wat geld in de collecte zak te doen. Is dat offeren? Of voelt het als een verplichting en koop je als het ware een schuld af.

Ik moet denken aan Abraham die zijn zoon morst gaan offeren. Deze waarop hij zo lang had moeten wachten. Toch deed Abraham het.

Ik weet best dat we nieuw testamentisch zijn en dat Christus de prijs betaald heeft, maar de vraag is wat mij betreft ook niet wat we Hem zouden moeten geven, maar veel meer van; wat kan ik Hem geven.

Toen ik er voor mijzelf over nadacht wist ik het in een kort moment eigenlijk gelijk. Er zijn een aantal zaken erg belangrijk. Enkele daarvan heb ik reeds aan God gegeven. Juist omdat ik het beste wilde voor mijn kinderen en mijn liefste.

Maar ik ervoer dat God zei: erik geef me dat specifieke. Dat waar ik je heb geplaatst en laat los. Ik neem het niet van je af, maar wil dat het tot zijn recht komt.durf het mij te geven, maar blijf op je post.

Laat je passiviteit los waar passief was en ga ondernemen en waar je actief was, wees daar terughoudend. Ik verlangen naar om juist daar waar je zwak bent grote dingen te gaan doen. Waar jij sterk denkt te zijn, daar mag beleren dat zwak zijn niet betekent om niks voor te stellen, maar dat God mensen niet liefheeft omdat men goed presteert, maar om het hart. Om de kern. Om wat echt is en leeft.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a69/16408574/files/2015/01/img_1545.jpg

Een gedachte over “Wat ik aan God zou willen geven.

  1. Dat is een vraag waar ik aan het eind van het afgelopen jaar ook over na heb gedacht Erik…. wat kan ik geven, wanneer doet geven zeer? We geven altijd vanuit onze overvloed (het ging bij mij over geld). Ik wilde echt iets offeren… maar zoals jij het beschrijft is het ook interessant, mooi! Ik wacht af….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

