Mijn gebed voor het nieuwe jaar.

IMG_1070

Soms heb ik het zo druk dat de meest belangrijke relaties in mijn leven er aardig bij in schieten. Mijn relatie met vrouw en kinderen, maar ook mijn relatie met God.

Misschien val ik nu een beetje door de mand bij jullie, maar ik verwacht dat dit in jullie geval ook wel eens zo zal zijn.

In mijn geval juist aan het wind van het jaar raak ik wat extra uit balans. Alles loopt even anders met de feestdagen. Onregelmatige weken en dagen zorgen voor meer hectiek in mijn gezin, maar vooral in mijn hoofd.

Hoewel we op die dagen wat vaker naar de kerk gaan lijkt het wel of ik in die dagen juist God niet ervaar. Juist in de tijd dat we wellicht juist met de geboorte van Jezus bezig zijn.

Het is juist in de dagen er na dat ik weer tot leven kom. Dat ik niet goed begrijp aan mijzelf hoe dit werkt wellicht.

Eigenlijk raakt het me allemaal niet zo. Ik bedoel de verhalen qua kerst, het bidden, de liederen . Ik vind kerst wel belangrijk en zo, maar loop er niet warm voor.

Nu zijn die dagen gelukkig weer voorbij. Het prachtige normale leven jan weer beginnen. Tijd om weer normaal te leven. In normaal structuur de rust weer te vinden.

Het zal allemaal mooi en gezellig zijn hoor die feestdagen, maar ik geniet meet van het normale. Gewoon mijn dag beginnen met God in de rust. Even gewoon tijd voor mij zelf.

Komt misschien wat egoïstisch over, maar ik heb het nodig om gewoon in alle rust te beginnen en van daaruit in relatie te leven. In relatie met God en met mijn geliefden.

Nu dus even een kort moment om te bedenken en in gesprek te zijn met God over het komend jaar. Hoe zal het eruit zien? Wat zegt Hij over zaken? Hoe gaan we met dingen aan de slag?

Heer God , ik heb geen idee wat dit jaar gaat brengen. Wat ik wel weet is dat u de controle hebt. Ik moet echter toegeven dat er dagen zijn dat ik dat niet altijd zo zie. Wat een chaos is het in de wereld geworden. Heer ik bid u om mij vanuit de rust met u wederom gewoon mijn dagelijkse dingen kan doen.

Heer ik bid u dat mijn leven niet oppervlakkig zal zijn, maar op u gericht. In alles wat ik doe. Mijn gezin, mijn werk, de kerk. Open mijn hart en laat me zien en horen met uw hart om op te kunnen merken en in actie te komen om werkelijk dienstbaar te kunnen zijn aan u en mensen.

Heer geef me de rust die ik daarvoor nodig heb. Rust en vrede begint immers bij u. Ik mag mijzelf zijn bij u. Neem mijn leven, laat het Heer, toegewijd zijn aan uw eer. Amen!

Een gedachte over “Mijn gebed voor het nieuwe jaar.

  1. Ik heb precies het zelfde gevoel! Nu pas begin ik weer te leven. Er is veel ‘moeten’ in deze speciale dagen. Misschien is dat het? Nu komt er weer rust en regelmaat en kan ik me weer toeleggen op God en mijn gezin. Ik voel me er ook een beetje raar over …

    Graag bid ik met jullie mee en zeg Amen op je gebed. Gods zegen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s