Kruispunt van openbaring

Ken je die momenten in je leven dat alles tot een bepaald moment leidt en dat dit een moment is van totale verandering.

Ik heb een paar van die momenten gehad. Waarbij mijn hele leven op de kop stond.

Het zijn van die momenten waar je niet op zit te wachten. Momenten die je onzeker maken. Die je niet kunt sturen. Het komt zoals het komt en alles wat er gebeurt maakt er deel van uit.

Herken je het? Ik ben even nieuwsgierig naar jou ervaringen. Sommige mensen zeggen dat het een specifiek moment is waarop alles samenkomt omdat God dat wil en van waaruit er een reactie ontstaat wat ons verder brengt op onze persoonlijke weg met Jezus of onze weg met Hem doet verkillen of dat onze weg ophoudt.

Ik heb meegemaakt dat er aardig aan mijn leven werd geschud en ik er behoorlijk van in de war was. Zo erg dat ik er een tijdlang niet van overtuigd was of ik mijn leven met God nog wel wilde voortzetten.

Inmiddels jaren later weet ik een beetje beter hoe bepaalde zaken werken. Dit maakt het niet direct gemakkelijker, maar wel inzichtelijker. Ik bedoel dat wanneer we groeien in geloof zullen dit soort zaken blijven voorkomen.

Ik geloof dat het ahw kruispunten in ons zijn waarop God ons keuzes wil laten maken. Keuzes om voor Hem te kiezen. zijn weg gaan wordt ons op zulke momenten niet gemakkelijk gemaakt, maar ze zullen wel leiden tot vervulling.

Ik geloof dat we verkeerd kunnen kiezen. Dan kiezen we vooral om alles in eigen hand te houden. Op eigen inzicht. Die lijken soms gemakkelijker, beter en sneller, maar ze zijn vooral op onszelf gericht.

Ik verlang naar openbaring van God. Ik verlang er naar om te doen wat God zegt, maar besef dat dit ook erg lastig kan zijn . Sterker nog ik besef dat dit veel meer vraagt dan ik vanuit mijzelf kan opbrengen. Dat beangstigt me dan ook wel weer.

Misschien raar allemaal zoals ik het beschrijf. Misschien begrijp je mijn verhaal niet helemaal of herken je je er zelf ook niet in. Toch ben ik benieuwd hoe jullie Gods sturing in jullie leven ervaren.

IMG_1409.JPG

Geef een reactie

