In verwarring.

Heb je dat ook wel eens? Dat je min of meer van je stuk bent? In verwarring geraakt?

IMG_1323.JPG

Dat je even niet meer weet waar je zit. Dat je de woorden niet meer kunt vinden. De rode lijn bent kwijtgeraakt. Onsamenhangend, onduidelijk, onoverzichtelijk even over wat je wil, waar naar toe, hoe er mee om te gaan, van je stuk gebracht.

Eigenlijk zijn we verward geraakt, het beeld wat we hadden is onhelder geworden. We moeten onze koers weer helder maken. Even dingen weer op een rij zetten.

Hoe gaan we in met verwarring? Ik bedoel dan voornamelijk verwarring aangaande wie we zijn, wat is ons doel, waar gaan we geestelijk gezien naar toe.

Ik geloof dat het belangrijk is om niet de verwarring te laten bepalen. Dus niet in de flow van hectiek mee gaan of er boven op springen, maar beter even de rust bewaren. Even stil staan.

Om goed te kunnen kijken is het nodig om in rust te zijn. De eerste stap. De volgende stap is om te filteren. Wat is er aan de hand wat brengt me van mijn stuk en waarom.

In de rust alles bezien en onze gevoelens erkennen. Maar vooral ook zoeken naar Gods waarheden opnieuw bekijken. Wie ben je? Je bent geliefd. Van hieruit nieuwe keuzes maken. Helderheid creëeren. In de waarheid gaan staan.

God zoeken in de stilte. Luisteren naar Zijn liefdevolle stem. Hij zegt: ” Ik heb je bedacht en gemaakt. Je beetje bij beetje geweven. Cel voor cel samengevoegd. Je bent bijzonder. Je bent mijn geliefd kind. Ik hou zo enorm veel van je. Ik heb het beste met je voor. Geloof me en je zult weer de rust ervaren waar je zo naar verlangt.”

Een gedachte over “In verwarring.

Geef een reactie

