ik heb je nodig!

Ik ben geneigd om veel dingen zelf te doen. Ik leer langzamerhand anderen te betrouwen en los te laten.

Wanneer het moeilijk wordt is de neiging helemaal snel om me terug te trekken. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben.

Inmiddels heb ik het belang van relaties ontdekt. Mensen die om je heen staan. Die er voor je zijn ook als het moeilijk is.

Alles zelf doen is vermoeiend en put je langzaam maar zeker uit. En wanneer we moe, uitgeput, onrustig zijn maken we vaak niet de beste beslissingen.

Ik hoop dat je inziet dat je mensen om je heen nodig hebt. Vrienden die je als het ware dragen wanneer alles donker lijkt en misschien zelfs God voor jou moeilijk is om aan vast te houden.

Als er geen geloof meer is en alles duister. ik geloof dat juist God ons wil laten weten dwarsdoor relaties heen “zie je wel je kunt het niet alleen”. Zoals Adam iemand nodig had omdat God had gezien dat het miet goed was om alleen te zijn. Zo ook voor jou.

In moeilijke tijden is het gemakkelijk om God, vriendschappen, relaties los te laten. Juist dan hebben we de ander nodig.

Daarom is het belangrijk om in goede tijden te bouwen aan gezonde relaties. Mensen om je heen te scharen. Er voor anderen te zijn die het moeilijk hebben. god in je leven toe te laten in je relaties zodat wanneer jij het moeilijk krijgt je niet alleen zult staan.

2 gedachten over “ik heb je nodig!

  1. Mooie blog om over na te denken. Ik vind het soms moeilijk. Als vrouw vriendinnen om me heen te verzamelen lukt me wel. Maar om ook als ‘stel’ bevriende echtparen om je heen te hebben vinden wij moeilijker. Dat lukt niet zo. Goede trips op het eind. Blij dat jij erover geschreven hebt.

    Like

Geef een reactie

