Aanstoot geven is noodzakelijk!

Wat is het fijn om naar de kerk te gaan. Vrienden te ontmoeten, te maken en te delen met elkaar. Wat is het fijn te luisteren naar leuke muziek. Samen te bidden, Gods woord te horen.

mainpraise

De vraag is echter, wat nu wanneer we niet in de kerk zijn? Wat nu wanneer we op ons werk, school zijn? Durven we werkelijk te zeggen wie Jezus Christus voor ons is?

Veel mensen zijn bang werkelijk te laten zien wie Jezus werkelijk is. Op zondag zingen ze luidkeels en vol passie van de overwinning door Jezus Christus, maar in praktijk van alle dag vinden we dat nagenoeg niet terug. Hun geloof houdt geen stand. Marcus 4:17.

Veel mensen durven beweren dat men het moet zien in hoe ze met de ander omgaan. Ik geloof dat dit waar is, maar hoe kan de ander Jezus werkelijk leren kennen wanneer we onze mond houden over wie Hij is?

Ik begrijp dat het niet altijd gemakkelijk is. Sterker nog veel van Gods waarheid zal door mensen niet ontvangen worden. Simpelweg omdat ze hier niet van willen horen.

Iedereen vind dat men moet opkomen voor de zwakkeren in de maatschappij, maar wanneer het aankomt op actie om deze mensen te helpen ( wanneer het iets kost) zal de reactie vooral gericht zijn op de ander. Regering, de kerk, instellingen, …

Of wanneer we werkelijk zaken benoemen als abortus, seks binnen het huwelijk, homoseksualiteit, de rol van de kerk, … Dan lopen we aan tegen allerlei issues, opstandige mensen zowel binnen als buiten de kerk.

Echter wanneer we Jezus volgen zullen we vervolgd worden. Wanneer er eigenlijk nooit moeite (lees vervolging) is in het leven spreken we dan niet gewoon mensen naar de mond? 2 Timotheüs 3:12.

Wanneer we onszelf werkelijk een discipel durven noemen zullen we ook moeten opstaan en ons in de maatschappij moeten tonen. Zichtbaar moeten zijn op plaatsen die niet populair zijn.

Dat is wat Jezus deed. Hij zocht de zwakken van de maatschappij op. Het ” uitschot ” ! De lage sociale ladder. De mensen die uitgekotst waren, de hoeren, verraders, buitenlanders, zondige mensen,…

Hij zocht mensen op die van alles niet goed hadden gedaan, die hulp nodig hadden, die veroordeeld waren, verstoten, uitgekotst, …
Dat maakte Hem niet populair bij de mensen met aanzien. Bij de mensen die het voor het zeggen hadden.

Jezus woorden en daden bleven niet onopgemerkt. We zien dat ook de woorden van Zijn navolgers , discipelen, apostelen niet onopgemerkt zijn gebleven. Handelingen 4.

Waar ik heen wil is: worden jouw en ook mijn woorden en daden door anderen opgemerkt? We mogen levende stenen zijn. Ingezet en van betekenis voor de wereld. 1 Petrus 2:5.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s