Doen en accepteren.

20140306-081833.jpg

Wanneer we naar Jezus kijken zien we wie God is. Zou het niet zo moeten zijn dat wanneer mensen naar ons kijken ze zien wie Christus is?

Vaak filteren we bepaalde eigenschappen uit van God. We zeggen dan, God is liefde. Of God is trouw, hij is geduldig, hij is bewogen, Hij is licht, Hij is machtig, God is groot, heeft alle macht, is wijs, etc.. Ik geloof dat dit ook zeker. waar is.

We kunnen echter uit alle eigenschappen van God twee eigenschappen destilleren namelijk: genade en waarheid.

Ik geloof dat de wereld hongert naar zowel genade en waarheid. Ze hongert naar iemand die vervuld is van genade en waarheid. Naar Een verlosser. Ziet men Christus als ze naar ons kijken.

Ik denk dat we soms te veel op de waarheid leunen en te weinig op de genade. Een andere keer leunen we zo enorm op de genade dat de waarheid ahw in het niet valt.

Wat mooi is te ontdekken is dat wij zelf nooit volledig de waarheid zullen kennen of begrijpen, we zullen telkens een stuk geopenbaard krijgen wanneer we Jezus in ons leven laten en we door Gods Geest geleid worden.

We mogen weten dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is. We mogen hierdoor weten dat Jezus de weg is om Gods waarheid van liefde te ontdekken welke ons vrij gemaakt heeft van alles wat ons leven in de greep had.

We zullen dan misschien de waarheid niet ten volle kennen, maar we kunnen we waarachtig leven. Dat is dat we werkelijk ons leven richten op navolging van Jezus zelf en wat God ons zegt in zijn woord. Lees Hebreeen 10:22

Weet hè de waarheid is nodig om bij God te kunnen komen. Jezus is Waarheid in ons leven geworden wanneer we Hem werkelijk toe laten als Heer, Koning, Meester, Verlosser. Het is geweldig deze genade te mogen ontvangen om Gods kind genoemd te worden. Sterker nog we zijn het ook!

Genade is iets bijzonders. Het os niet gratis! Voor jouw genade werd duur betaald. De meest kostbare prijs ooit namelijk Gods zoon zelf betaalde met Zijn leven. Dat is waarheid die staat als een koe.

Veel mensen lopen vast omdat ze zich vastbijten in de waarheid en ze geloven wel in genade, maar ze durven de genade pas te omarmen wanneer ze werkelijk in waarheid leven. Hierdoor willen ze voldoen aan alle regels.

Wij kunnen echter ontspannen leven wanneer we hem ons leven toevertrouwen. Niet slechts het goede dat we doen, maar ook, of eigenlijk moet ik zeggen juist, wanneer we het niet zo goed doen. Dat is nu juist de Genade van God.

We moeten niet gemakkelijk omgaan met de Genade in die zin dat we onze eigen weg gaan, maar wanneer we de waarheid kennen zullen we daar naar moeten leven naar eer en geweten. Oprecht en transparant naar God en mensen.

2 gedachten over “Doen en accepteren.

  1. Dank je wel! IK ben blij het gelezen te hebben. Ik zou zo graag echt ontspannen leven. Het is voor mij een worsteling om oprecht te zijn.Dank je wel voor deze reminder en stimulans. Doorgaan met bloggen, please!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s