maak je huis groter

 

Jesaja 54:2-5

Bouw stukken bij je huis aan? Maak je tent ruimer?
Mensen denken vaak dat ze afgeschermd moeten leven. Tijd voor zichzelf nodig hebben. Natuurlijk hebben we tijd nodig voor onszelf. Jezus nam ook tijd om alleen te zijn. Waarvoor om opgeladen te worden en weer onder de mensen te zijn. Al had hij persoonlijk geen huis op deze aarde toch was zijn huis ruim. Hij had en heeft  ruimte genoeg voor iedereen.

454a4014-a8f5-4918-acb1-1ee57032c6c6

De vraag die ik me stel is: is mijn huis groot genoeg of moet er bijgebouwd worden? Staan de pennen ver genoeg uit elkaar zodat men binnen kan komen in mijn tent?
Ik geloof dat het gaat om ons hart en leven. Zijn we bereid een stuk privacy op te geven? Ben ik bereid om meer mensen binnen te laten om met ons te delen?
Niet voor een of twee, maar voor wie het nodig hebben? Wat is de grens van wat we aankunnen?
We hebben geloof nodig dat God ons zal leiden. Hij kent ons en weet wat we nodig hebben. Op dit moment weet ik niet zo goed wie er een plek in mijn huis, mijn leven zou moeten hebben. Ik bid dat God  de juiste mensen aan de deur van ons leven brengt. Mensen die het nodig hebben om thuis te komen. Ik bid dat het huis waarin wij wonen meer en meer een plek wordt die mensen wijst naar een ruimer huis, een groter hart, het koninkrijk van God.

7954165-weergave-van-mensen-meter-van-buiten-een-kamp-tent

Geef een reactie

