Onveranderlijk waar

1 Kor 15:12-34

De bijbel is waar! Wanneer ik een woord of tekst of gedeelte niet geloof is mijn geloof gewoonweg onwaar.

We kunnen gewoon niet zeggen dat de bijbel niet goed is of niet deugd. We kunnen wel verschillend interpreteren. Sommigen zeggen dat dit niet mag. Ze willen de bijbel zelf laten spreken. Ze noemen teksten en zeggen dan wat er staat.

We kunnen inderdaad lezen wat er staat. Maar wat lees jij en wat lees ik. Wanneer we beseffen dat veel van wat we zien of lezen gekleurd wordt door onze persoonlijke omstandigheden .

Wat is het fijn dat desondanks de Bijbel het woord van God is. Wij begrijpen niet alles of zien niet alles zoals het was bedoeld. Toch is het woord waar.

Het is bewezen dat ze waar is. Jezus was op aarde. De bijbel is een bijzonder boek. Wanneer we het ontkrachten door bepaalde delen als onwaar te bestempelen , zeggen we eigenlijk dat God niet waar is.

met dank aan Herman Verwoerd. genoemd in zijn preek  op 25/8/2013
met dank aan Herman Verwoerd. genoemd in zijn preek op 25/8/2013

Ik weet dat het waar is! Je gaat het zien als je het doorhebt zegt Johan Cruijff. En een lied zegt: ooit komt er een dag… Dan zullen heel veel zaken openbaar worden. Geweldig natuurlijk, maar veel dichterbij zie ik al dat wanneer er vergeving is mensen vrij worden .
Wow, ik ben zo blij! Echt waar!

Geef een reactie

