hartsverlangen

Wat kost het om christus te volgen is een vraag die we vaak stellen, maar de vraag is misschien niet zo zeer wat kost het ons om Jezus Christus te volgen , maar wat kost het ons als we Hem niet volgen.  We spreken over God en we vragen ons af wat Hij voor ons zou kunnen betekenen, maar  de vraag is hoe zouden we Hem kunnen dienen vanuit ons hartsverlangen. Niet omdat het ons iets oplevert.

God heeft ons niet nodig, maar God wil ons.  Hij houdt van ons en heeft ons gepland

Als ik  dit blog begin  met een titel als “hartsverlangen”, dan gaat het  niet in de eerste plaats om het verlangen naar wat jij van God zou kunnen of mogen ontvangen, maar dan gaat  het bovenal om Gods hartsverlangen naar jou.  God heeft ons niet nodig, maar God wil ons.  Hij houdt van ons en heeft ons gepland. Hij weet wie we zijn. Hij heeft ons gemaakt, bedacht zelfs al voor de grondlegging van de wereld.

Weet je ik geloof dat het niet mogelijk is om zo enorm diep van God te houden als God door ons geliefd zou moeten zijn.  en er is geen  moment zo diep dat wij ook maar zouden kunnen begrijpen  hoeveel God van ons houdt.   God heeft alles bedacht en gedaan om ons hart te raken en Hij zal alles doen om ons te doen beseffen dat Hij van ons houdt.  Jezus is niet zomaar  gestorven om de liefde van de Vader te bewijzen, maar Hij is  aan het kruis gestorven  omdat  er een plan was vanaf het moment dat Hij jou bedacht en wilde .

Zijn wij het waard om Gods kinderen te zijn? vanuit onszelf niet, maar in Christus Jezus worden we het waard.

Zijn wij het waard om Gods kinderen te zijn? vanuit onszelf niet, maar in Christus Jezus worden we het waard. Worden we gerechtvaardigd.  Er vind een  verwisseling plaats ergens in de tijd. Jezus sterft voor de zonde van de mens. Voor jouw zonde, voor de mijne. Hij nam deze op zich en stierf. Hij werd schuldig bevonden van de daden  die wij hebben gedaan.  Hij  nam de consequentie hier van op zich.

Veel mensen willen dit niet aan nemen .  ze willen niets te maken hebben met Hem.  ze kunnen het niet verdragen dat God zelf voor hen stierf. Dat hij voor hen heeft moeten lijden. ze willen zichzelf niet zien als zondig al kunnen ze er niet om heen.  God echter  heeft iets bijzonders in petto voor hen die net als Hem bereid zijn om net als Hij zelf zichzelf  te geven voor Hem zelf.  Die bereid zijn om te leven om Hem en de mensen te dienen.

we zoeken naar liefde en geborgenheid bij van alles en nog wat, maar vinden het niet daar.

Je zelf opgeven is dat een onderwerp voor een blog wat gaat over hartsverlangen?  Ja zeker ! ik geloof dat het niet zozeer gaat om wat er om ons heen gebeurd, wat ons overkomt  of om wat of wie we zijn, maar om Hem zelf die de bron is van alles. ergens in ons ligt een verlangen om anders te zijn en toch  zoeken we in gelijkvormigheid dat gene wat we niet willen. we zoeken naar liefde en geborgenheid bij van alles en nog wat, maar vinden het niet daar. We kunnen slechts dat deel van ons hart vinden bij God zelf. Hartsverlangen? Ik geloof het wel. Het gat van ons leven is het hartsverlangen naar wie God nu werkelijk is. een ontmoeting met Hem zelf.

We kunnen hem ontmoeten omdat Gods hartsverlangen zo enorm was dat Hij zijn Zoon voor ons heeft gegeven.  God de Vader gaf Zijn eigen hart voor ons. Zijn Zoon Jezus zodat we konden leven In hem en Met Hem in ons leven omdat hij de dood heeft overwonnen.  Het hart van Christus overwint de dood. Omdat het Leven in Gods hand is en wij mogen Leven door Hem  en met Hem door de Heilige Geest. halleluja

 

 

 

7 maart 2013 geschreven

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s