Waarom? Daarom!

Look_Pure_Color_Magnetic
Het lijkt er  soms op dat alles in deze wereld, deze maatschappij draait om de buitenkant. Wanneer we dingen willen doen we dat om ons zelf te profileren.  Te laten zien aan anderen hoe goed  we zijn. hoe succesvol. Hoe rijk. Hoe intelligent. Hoe…?

WAT maakt je gelukkig

Het lijkt soms allemaal te gaan om WAT we hebben. WAT we hebben bereikt. We kopen spullen die we niet werkelijk nodig hebben en hopen dat ze ons voldoening zullen schenken.  we vragen ons nauwelijks af of ze wel werkelijk zo goed voor ons zijn.  de vraag is misschien  wel WAT maakt je gelukkig.

Je vraagt je misschien af HOE je nu gelukkig zou kunnen zijn.  HOE je  je leven anders zou kunnen gaan inrichten. Hoe je  leven er uit zou zien als je  andere keuzes had gemaakt.

images (3)De vraag blijft echter WAAROM je het anders zou gaan doen.  WAAROM zou je niet gewoon tevreden zijn met wat je hebt. Je hebt immers WAT je nodig hebt. Je weet HOE je hebt bereikt WAT  je  voor ogen had.

Willen we niet gewoon ons hart volgen?

De vraag is of dat ook werkelijk zo is. heb je gekregen wat je wilde? Ik geloof dat de WAAROM in deze belangrijk is . ik geloof dat het de kern van ons bestaan raakt.  Willen we niet gewoon ons hart volgen? Doen waarvoor we geboren zijn? leven vanuit ons hart. Tot de kern komen van wie we in wezen zijn?

Als ik de filmpjes bekijk dan moet ik denken aan TEEN CHALLENGE, de Spetse hoeve waar ik werk  met nog andere collega’s. wat hebben we een geweldig team en wat doen we  samen een prachtig werk.   Waarom is dit zo’n  vervullend werk? Omdat  we gedreven worden vanuit de kern van ons leven. ons hart. WAAROM  om dat we gedreven worden door Gods Geest in ons.

Omdat  we gedreven worden vanuit de kern van ons leven.

Ik zie iedere dag hoe mannen veranderen. ik zie hoe  er herstel plaats vind in het leven van de mannen die er leven. ik zie hoe geweldig het is als God het hart van mensen aanraakt. Ik zie hoe mooi het is  als een vol van de verdorven invloed van WAT drugs met een leven doet en ik zie ook HOE het anders kan wanneer  de verslaving niet meer het punt is waar het om gaat als ze gaan ontdekken WAAROM  ze vrij mogen leven .

downloadGod houdt van mensen. van ons allemaal. van relatie met jou en mij.  WAAROM? Omdat we zijn geliefde kinderen zijn en we de moeite waard zijn.  JIJ BENT DE MOEITE WAARD!  Ik zeg dit niet zomaar. Ik weet het! Waarom ? omdat Jezus jou de moeite waard vond om voor je te sterven.  Daarom.

JIJ BENT DE MOEITE WAARD!

Geef een reactie

