ik hou er niet van…!

download (3)Weet je ik hou niet van die  feestdagen. Ik hou niet van dat ongewone. Dat gecompliceerde. Doe mij maar een gewone normale dag. ik kan er niet goed tegen. Ik  ben er de week van te voren al kriebelig van. Niet dat ik dagen als kerst en oud en nieuw niet belangrijk vind, dat heus wel hoor. Maar alles is anders. Ik wordt daar zo ongemakkelijk van.

Wel gezellig en zo, maar  dan moet er iets speciaals op tafel en dan moet alles extreem netjes zijn van te voren. Een boom moet er komen en  wanneer de feestdagen weer voorbij zijn moet deze er weer uit.  Tja, ik weet dat ik hier over aan het klagen ben, maar ik hou er niet van!

Natuurlijk vind ik het belangrijk te vieren dat Jezus is gekomen. natuurlijk is het een feestje waard. Veel meer nog dan dat, maar ik krijg altijd een beetje dat Martha en Maria gevoel. Iedereen is druk, druk , druk, maar wie is er nu nog werkelijk met de geboorte van Jezus bezig?  Wie heeft er oprecht aandacht voor het kind?

We noemen zijn naam en zingen misschien zijn liedjes, maar zijn we niet veel meer bezig met gezelligheid te creëren in plaats van ons bewust te worden van  wat hij deed. Zijn we  niet  vaak veel te druk met de toestanden in de kerk, in het huis , het eten, drinken … dagen lang zijn we er mee bezig om twee dagen kerst te vieren en vieren we nu kerst of was het de geboorte van Jezus wat we vieren?

Ik persoonlijk zou het heerlijk vinden om gewoon met beide beentjes omhoog op mijn eigen bankje te zitten. gewoon  een boek te gaan zitten lezen over wat mij aanspreekt aangaande de liefde van God. Jezus komst naar deze aarde is geweldig, vrede op aarde is een mooie gedachte, maar komt het in deze drukke wereld nog wel werkelijk binnen?

 

2 gedachten over “ik hou er niet van…!

Geef een reactie

