geraakt, geprikkeld, verontwaardigd?

Ik lees zo juist  een overdenking van David Wilkerson  waarin hij schrijft over Paulus die  zo enorm getriggert word.  In hem wordt iets geraakt dat hem verontwaardigd maakt, zijn gemoed werd geprikkeld, hij werd geraakt  door wat er op dat moment  gaande was.  Ik geloof dat het Gods Geest was die hem in het bijzonder raakte.  Paulus was een  man die zijn weg ging geleid door Gods Geest.

David Wilkerson schrijft hier hoe hij geraakt werd door de aanblik op Manhatten.  Hij kan New York overzien en word evenzeer geraakt  door  wat God in hem aanraakt. David Wilkerson was als Paulus een man die  door Gods Geest geleid een groot werk  heeft gedaan. Wereldwijd zijn er zowel door Paulus overal gemeenten gesticht , mensen hebben Jezus leren kennen door het werk van deze mannen.

Deze mannen zijn er beide niet meer. Paulus is heel erg lang gelden al overleden, al bijna 2000 jaar, en David Wilkerson nog maar relatief  kort geleden. Het werk wat deze mensen in gang hebben gezet komt echter niet voort uit hun eigen kunnen en vermogen.  Gods geest was  aan het werk door deze mannen.

Er zijn veel van deze mensen geweest.  Mannen en vrouwen  die geweldig werk hebben verricht in de kracht van de heilige Geest.  Jezus heeft ons vrijgekocht en betaald wat een voorrecht is dat?  wanneer we dat weten en  werkelijk binnen  laten komen dan kan het niet anders dan dat we ook geraakt worden. dan worden we  op een bepaald gebied door God aangeraakt om Hem te dienen.   Misschien ben jij geen Paulus, zul je denken , maar  gelukkig  is dat zo. Je bent ook geen David Wilkerson. Ook dat is fijn.  Deze mannen hebben hun aardse leven gehad en mogen nu  bij de Vader zijn.

De vraag is echter wat raakt jou?  Wat zet jou in beweging?  Weet je er zijn veel gelovigen die  dat wat God in hen aanraakt, waar ze mee bewogen zijn, wegstoppen. Net doen alsof het er niet is.  Misschien vanuit angst, misschien omdat ze bang zijn om werkelijk  iets te betekenen voor anderen.  er is veel nood in de wereld. er zijn veel mensen die Jezus christus niet kennen en Hem zo enorm nodig hebben in hun leven.

Weet je, ik ben geraakt  op dit moment hierdoor. En ik was dat al. Ik ben geraakt en geshockt dat er zo enorm veel mensen zijn die God slechts kennen vanuit een luie stoel en niet werkelijk in beweging komen om hen te vertellen wie god voor hen is.   Ik geloof dat God gekomen is  voor hen die in pijn zitten, die  vast zitten in hun al dan niet vertrouwde wereld.  veel mensen zijn blind geworden, bewust misschien zelfs. Ze leven met oogkleppen omdat wanneer ze werkelijk in beweging zouden komen hen dit iets zou kosten.

Wat zijn veel christenen lamgeslagen, ze  zijn als de discipelen die na de dood hun hoop waren verloren.  Ze hadden gedacht dat Jezus hen zou veranderen, maar  ja hij was er niet meer.  veel gelovigen geloven nog altijd in de kracht van wat Jezus had gezegd  Dat alles wat hij gedaan en gezegd heeft heel bijzonder en leerzaam zijn, maar  daar blijft het veelal bij. Ik vraag me af of de kracht van de Heilige Geest wel in hen aan het werk is.  ik bedoel daarmee te zeggen dat Gods geest zeker weten werkt, maar of ze hem als persoon ook  durven toe te laten in hun leven en  geraakt durven worden en van daaruit in actie durven komen om  mensen het goede nieuws te brengen en uit te roepen dat gevangenen vrij zullen worden, dat blinden zullen zien en dat Gods genade is gekomen en mensen in vrijheid mogen leven in relatie met god door Jezus Christus. Luc 4:18

We mogen echter  weten dat Jezus leeft! Jezus is niet dood en zijn werk niet gestopt bij het kruis. We hoeven niet terneergeslagen te zijn, maar  we zijn met Jezus overwinnaars .   dit wist je toch al hoop ik? ik vertel volgens mij niet echt iets nieuws.  Waarom hebben we dan zo’n moeite om  te geloven wat de Bijbel ons zegt? Luc 24:25-26 laten we ons bewust worden van het feit Dat Jezus leeft! dat hij door Zijn geest in ons wil werken en ons aan wil raken, iets in ons wil bewegen.

Ik geloof dat dit aanraken verder gaat dan wat emotionele  gevoelens op zondag morgen bij een bepaald lied of  woorden van de voorganger. Ik geloof dat het verder  gat dan dat  wanneer we werkelijk  ervaren een kind, geliefde, vriend van  hem te zijn. dan  mogen we in beweging komen en werken zoals  Paulus, zoals David Wilkerson, zoals vele andere  mannen en vrouwen in beweging zijn gekomen om te doen waarvoor God hen had geroepen.

Ik wil enkel namen noemen. Petrus, Johannes,  maar ook meer in  de tijd van nu Moeder Theresa, Maarten Luther King,   of wat dacht je van allerlei mensen van nu die  iets in beweging durven zetten, mannen en vrouwen die soms fouten maken, maar die  veel mensen geraakt hebben omdat ze zelf geraakt zijn. Billy Graham, Rick Warren, Joyce Meyer, ik wil voorzichtig zijn om mensen  die nog leven op te hemelen, maar ze hebben reeds goed werk verricht en ik hoop dat ze dat werk zullen voltooien in de kracht van de heilige Geest die hen in dat spoor hebben gezet.

Weet je God  Heeft zijn Heilige Geest gestuurd zoals Jezus dat had beloofd. We mogen bijzonder woorden spreken van bemoediging en troost, woorden die beweging veroorzaken  zoals een steen op het water. Gods geest zal tot ons spreken waar we heen zouden moeten gaan en wat te doen door dromen en visieoenen, we zullen tekenen zien en ervaren in ons leven omdat  Jezus leeft en door ons heen wil werken en de wereld wil redden tot eer van God.

Ons eigen  werk zal krachteloos zijn en ook onze persoonlijke inzichten zijn ontoereikend, maar wanneer we op god  vertrouwen  dan  zal er niets en niemand zijn die daar iets tegen in kan brengen. Hand 5:39. Het gaat allemaal niet om de mensen die ik heb genoemd in dit blog. ik wil geen mensen verheerlijken of een bepaalde stroming in of van de kerk. het is mijn verlangen dat mensen zullen horen dat God mensen tot hun doel wil doen laten komen. ongeacht wie ze zijn.  Hij wil zelfs mij gebruiken.

Leven in vrijheid.

Kom, Mijn kind, kom!
Laat de windsels vallen,
kom uit je schuilplaats.
Ik roep je bij je naam.
Sta op en baan je weg naar de vrijheid.
Haal de windsels die je gebonden houden eraf,
dan zal Mijn licht over je komen en zul je de
kracht van Mijn Geest ervaren.
Sta op, Ik Ben roept je!

gedicht hierboven is van Herma. heb ik van haar site gehaald. mooie woorden ook in het aansluiten blog van haar

Een gedachte over “geraakt, geprikkeld, verontwaardigd?

  1. Dank je wel voor deze inspirerende blog! Ik vind de poem aan het eind van je blog heel mooi. Al die namen die je noemt, van mensen die in beweging kwamen raken me. En ik? Ik in mijn kleine hoekje? Ik wil daar graag ook Zijn licht verspreiden. Liefs.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s