No more fake believing

“No more fake believing. Stop sending without receiving. “  the belangrijkste zin uit de song van Moonradio.  ik had al even beluistert.  Het spreekt me bijzonder aan deze  zin, deze song. Mede wellicht omdat ik de zanger Richard ken. Ik ken hem vanuit een tijd dat wij, zowel  hij als ik zelf en een aantal vrienden op zoek waren naar een stuk echtheid in de kerk, in onze levens, in onze wandel met Christus.

We wilden niet langer doen alsof, niet meer  fake zijn, maar echte volgelingen zijn. doen waarvoor God ons geroepen heeft.  Ik ben Richard op een aantal gesprekjes na via Facebook  niet meer  veel tegengekomen de laatste tijd, maar ik zie hoe hij op zijn eigen(zinnige) wijze  op zoek is naar datgene wat God op zijn pad brengt, maar ook naar een stuk rust in de onrust die ik ook bij mezelf herken. Misschien interpreteer ik te veel over hem en  dus ga ik verder over mijn eigen leven in plaats van voor of over de zanger te spreken van een lied.

Waar het in ieder geval omgaat dat ik in een bepaalde periode van ons leven  zeer sterk bepaald werd bij het werk van de heilige Geest in  ons leven.  natuurlijk wel over en van Hem gehoord, maar nooit werkelijk ervaren wat de Geest in en door ons zou kunnen doen.  ik was een ondernemer in de detailhandel en  later bouwvakker op zoek naar  waar God me geroepen had. en al zoekende kwam ik veel zaken tegen zoals ook in deze clip.

Ik geloof dat wanneer we werkelijk op zoek zijn we  langzamerhand steeds meer in onze bestemming gaan lopen  en ons langzaam maar zeker ook bewust worden van onze persoonlijke fouten en tekortkomingen. Dat we  leren om steeds meer ons over te geven aan wat God van ons vraagt.

Laten we ons niet inlaten met rotzooi van deze wereld, niet met de trash waarvan Satan ons wil overtuigen dat het allemaal zo lekker is en goed, maar wat ons van binnen totaal kapot maakt en waarvoor we ons schamen als we er werkelijk naar durven kijken.

Ik geloof dat veel christenen uitzenden wat  ze geloven en dat is dat ze in wezen niet geloven, maar ergens bij willen horen. Een werkelijke christen  is op zoek. Wil slechts Jezus’ liefde uitzenden. Dit doen we  dan   met vallen en opstaan, maar we kunnen er in groeien.

De vraag  die Jezus ons volgens mij stelt is; wil  jij stoppen met te doen alsof en gewoon echt zijn? jezelf zijn? niet meer fake maar werkelijk zijn waarvoor je bent gemaakt. waarvoor je geroepen bent, waarvoor je de kwaliteiten al bezit.  Ga dan lopen , zet stappen in de richting die Hij je wijst. Dan zal  het niet gemakkelijk worden dat weet ik uit  ervaring en ik enk dat ook de zanger dit zal beamen. ik weet dat dat het de moeite waard is uit ondervinding.

 

2 gedachten over “No more fake believing

  1. Echt helemaal mee eens. Ik en mijn vrouw fotograferen veel kerken. Helaas zijn velen niet meer in gebruik. Dan is de vraag: hoe staat het met mijn ‘tempel’. Voelt de Heilige Geest zich daar nog thuis? Leid ik een leven gebaseerd op mijn relatie met God NU of teer ik op vervlogen ervaringen van vroeger. Doe ik open als Hij aan de deur staat en klopt?

    Dank voor je inspirerende artikel.

    Like

  2. @Rene Hoornweg, oude herinneringen zijn goed en mooi, maar ze moeten ons niet in de weg staan om te ontwikkelen in onze relatie met God. ik hoor vaak allerlei getuigenissen van mensen in de kerk die me niet (meer) of weinig raken omdat ik ze al honderd keer heb gehoord. niets nieuws onder de zon. geen nieuwe ervaringen meer nadien. wat zou het geweldig zijn als we werkelijke getuigenissen horen van nu, van vandaag die gelovigen in beweging zetten. van nieuwe stappen die mensen gaan ondernemen in geloof. ik geloof dat het baanbrekend is voor het evangelie als mensen werkelijk op zullen staan en veranderen in hun hele manier van leven. het als het ware uitademen wie ze zijn in Christus

    Like

Geef een reactie

