Onmoeting met Teen challenge op de Spetse hoeve

Binnenkort is er bij ons, Ik doel op de Spetse Hoeve , een open dag,  waar ook jij van harte welkom bent.  een open dag waarin we willen laten zien wie we zijn. waar we voor  staan en waar we met elkaar samenkomen om elkaar opnieuw of voor het eerst ontmoeten.   laat nu juist ontmoeten het thema zijn van mijn blogs en ik daar nu op inhaak vanwege het feit  dat ik persoonlijk eigenlijk vind dat Teen challenge  een geweldige organisatie is die wereldwijd enorm aan de weg timmert, maar hier in Nederland op de een of andere manier nog te weinig bekendheid heeft als je het mij persoonlijk zou vragen.

Veel mensen kennen  Teen Challenge nog  vanuit het verleden. Te denken valt dan aan de film  Kruis in de asfalt jungle.  Genoemd naar het boek van David Wilkerson die onlangs is overleden.   De visie die Wilkerson in zijn boek beschrijft komt overeen met de visie van Teen Challenge.

Eigenlijk zou je de verhalen moeten lezen  die op de site van Teen Challenge staan. Verhalen van mannen die ik persoonlijk ken en die ik  heb zien veranderen. geweldig als je zoiets in de dagelijkse praktijk meemaakt en kan helpen  begeleiden.  Ik ben er trots op in  deze verslavingsinstelling te mogen en kunnen werken.

Wij zijn er van overtuigd dat we mensen kunnen helpen naar een andere omgeving, in hun gedrag en hun overtuigingen, maar we geloven boven alles dat niets en niemand anders dan Jezus Christus  mensen werkelijk vrij maakt.  Wij mogen daarin een steun in de rug zijn van de ander. we mogen hen ontmoeten. onszelf laten zien en ook er gewoon voor ze zijn.  een mooiere taak is er volgens mijn beleving niet.

Teen Challenge timmert weer behoorlijk aan de weg. Zo zijn er in Lisse en in Middenmeer ook centra geopend voor jongeren, the Gate genaamd,  en nog steeds  zijn de ontwikkelingen gaande op dit moment.   Teen Challenge is in beweging.  Voor wie meer wil weten over zowel jeugdwerk of verslavingszorg kan hier contact op nemen met de juiste mensen.

3 gedachten over “Onmoeting met Teen challenge op de Spetse hoeve

  1. Ik wens jullie een geweldige open dag.
    Een plaats waar liefde op de 1e plaats is.
    Waar we de mannen die er zijn kunnen omarmen.
    En vertroosten in hun zwakheid.
    Boven al ze laten kennis maken met Jezus onze Heer.
    Dat G’d de leiding van de hoeve zijn dubbel deel zal geven.
    In Yeshua verbonden Tamme Leemburg

    Like

Geef een reactie

