doe wat je zegt!

God heeft ons  gemaakt om te spreken. Om onszelf verstaanbaar te maken naar anderen.  ik geloof dat het God te doen was om relatie.  Kunnen we zonder woorden geen relatie hebben?  ja wel. Toch  is het goed om gehoord te worden en begrepen.

We hebben het nodig dat we woorden horen. Woorden als ik heb je lief en woorden als  je bent bijzonder.  Het is ook goed om zulke woorden uit te speken naar anderen.  naar je familie en je vrienden.  we hebben het nodig om te horen en te spreken.

Bij God is het bijzondere dat het Woord vlees geworden is. al wat Hij had gezegd werd werkelijkheid in de Heer Jezus.  Onze woorden , de dingen die we zeggen hebben het  bevestiging nodig.  Daden.  Woorden zonder daden  zijn woorden zonder vlees. Het heeft geen body, niet werkelijk inhoud. Wanneer ik je zeg dat ik je liefheb en ik  laat dit niet zien in de manier waarop ik met je omga dan  zijn dit zinloze woorden. Als ik je zeg  dat je mooi bent en ik behandel je als grof vuil . is het woord wat ik je geef  geen vlees geworden.  waardeloze woorden dan. Woorden die niet bouwen , maar afbreken.

Jezus is de Rots.  Het Woord waarop we kunne bouwen. de Waarheid. Hij is het levende Woord.  Het vlees geworden Woord.  Jezus deed wat hij van de Vader had gehoord.  Hij gaf zijn leven omdat hij Het Woord van de Vader geloofde. Geloven wij wat God ons te zeggen heeft? Durven we  het aan te nemen in ons leven? of zijn we selectief in wat we geloven. we geloven het ene wel en  het andere niet. dan zeggen we in wezen dat God niet de waarheid is, maar  slechts zo nu en dan . daarmee zeggen we dan ook dat Het Woord niet helemaal vlees geworden is en dus gedeeltelijk onze redding zou kunnen  zijn.

Zo zie je dat wanneer we gaan schipperen met Het Woord van God en we liever het Woord gaan invullen op onze eigen manier  het vlees  er af gaat vallen. Het wordt allemaal wel erg onzeker.  Daarom zullen we moeten  vasthouden aan het Woord  dat werkelijk Waarheid is. dat waarachtig, krachtig is.  Ik geloof dat Gods liefde  sterker is als .. wat dan ook! ik wil daaraan vasthouden en me er in wentelen omdat ik weet dat me dit meer en meer vlees geeft. En niet alleen in kilo’s ;-).

Een leven zonder woorden is een stom leven. stom in de zin van een film zonder woorden. Waarin we hele mooie daden neer kunnen zetten hoor, maar  spreken en schrijven laat iets zien van wie we werkelijk zijn.  natuurlijk kan het zijn dat je niet kunt spreken vanwege een of andere reden. Dan kun je gebarentaal leren of schrijven of het op een ander e manier  zeggen, maar het gaat er om dat het  niet alleen maar gaat om woorden of alleen maar om daden, maar dat  het een aan het ander is gekoppeld.

We zien veel dat mensen wel zeggen in God te geloven , maar er in wezen niet werkelijk naar leven. zijn  dit dan ook werkelijk gelovigen? Ik denk dat ze misschien geloven in God en Jezus, maar werkelijke discipelen strekken zich uit om dichtbij Jezus te zijn. ze durven zich over te geven aan wat de Heilige Geest hun te zeggen heeft.  Andere mensen denken dat ze door hun goede daden  genoeg laten zien in hun leven. zijn zij dan de are christenen wanneer ze zich  nooit daarover hebben uitgesproken?  Ik weet het niet. ik heb immers niets gehoord. ;-/.

Laten we ons uitstrekken om met woord en daad  ons zelf aan God te geven als een welgevallig offer. Ons leven inrichten om Hem te dienen.  Verkondigen door  woord en daad wie God de vader is. wat Jezus Christus voor ons heeft gedaan. En ons laten vullen met de Heilige Geest zodat we dit ook werkelijk kunnen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s