drinken en de vleugels uitslaan.

Wat is de schepping mooi.  Wat heeft God  de mens bijzonder gemaakt.  zo bijzonder dat  wij zelf zelfs niet kunnen begrijpen hoe  ons lijf, onze gedachten en gevoelens, ons leven  nu precies functioneert.

Er worden veel onderzoeken gedaan en de mens is ook bijzonder wijs over het functioneren, maar er blijft altijd  nog veel meer wat we niet begrijpen. Ieder antwoord, maakt meerdere nieuwe vragen los.  De mens in  al zijn facetten is ondoorgrondelijk voor ons en hoe we ook zoeken, onszelf vinden doen we in wezen niet. hoe zouden we God dan ooit kunnen doorgronden en  kennen zoals Hij is?

 “ieder mens  wil van nature weten , maar  waartoe dient de wetenschap zonder vrees voor God?”    Thomas a Kempis

Toch geloof ik dat het belangrijk is om te weten wie je bent. daarmee bedoel ik niet dat je precies moet weten hoe alle functie van je lijf werken of alles moet weten wat er te weten valt, maar  wanneer we onszelf leren kennen veranderd dat onze houding. Ons leven en dat van anderen.  ik geloof dat het ons doel is om werkelijk te  leven.  te leven als een mens die zichzelf werkelijk lief kan hebben, die anderen kan dienen en helpen waar dat nodig is, dat we er bovenal zijn om in relatie met God te leven.  ontmoeten dus.

Wanneer we onszelf werkelijk willen leren kennen en er voor anderen willen zijn is het belangrijk  dat we God kennen.  we zijn door Hem gekend, maar kennen wij Hem ook? Hij is de Vader van de schepping, van jou en mij.

Ik hoef niet te presteren om waardevol te zijn!

Misschien heb je moeite om dit te accepteren in je leven. ik soms wel . nog altijd . ik  kan soms niet begrijpen dat Hij  die zo groot en prachtig en mooi is  van mij kan houden.  Ik heb geleerd dat wanneer ik me werkelijk overgeef aan Zijn liefde ik mijzelf ook anders ga zien.  dat ik ontdek waartoe ik geroepen ben. dat ik  mijzelf vind en dat ik niet meer hoef te ontkennen dat ik waardevol ben omdat God mij waardevol vindt. Ik hoef niet te presteren om waardevol te zijn.  niet wat ik heb maakt me waardevol, maar  te weten wie ik Ben in Christus  maakt dat ik besef hoe geliefd ik ben door Mijn Vader.  Door Jezus en door de Heilige Geest kan ik in relatie leven met God zelf.  Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik God heb mogen ontmoeten in mijn leven.

Het mooie is dat Hij ook jou wil ontmoeten.  dat Hij ook jou Vader  wil zijn.  ik hoop dat je Hem als Vader zou willen  accepteren.  Wat zou dat geweldig zijn. jezelf vinden zoals het bedoeld was.  natuurlijk kunnen we blijven zoeken naar  wie we zijn in  wat we presteren, in wat we gedaan hebben of hebben, maar dat betekent altijd maar bezig zijn om je naam  hoog te houden. Dat betekent dat alles in je leven daarom zal draaien.

Wanneer we God afwijzen als onze Vader sluiten we een deur naar een dieper geestelijk leven met Hem. we sluiten af waar we voor gemaakt zijn. leven uit De Bron van Liefde, De Bron van het ware Leven.  iedere bron waaruit we putten , hoe spiritueel en geestelijk ook zal ons niet vervullen. Wie echter uit De Ware Bron van Leven drinkt zal nooit meer dorsten!

in contact staan met de Bron van Leven 

Herstel begint bij De Bron van Leven. wanneer we onze dorst lessen bij de Bron van Leven zal ons leven ook gevuld  worden met Levend Water, Liefde Goedheid.  Veel mensen proeven dit helaas niet bij vele mensen die zich christen noemen. Misschien hebben deze  mensen die zich christen noemen zich noit werkelijk op de Bron aangesloten. Misschien lessen ze hun  dorst met  water  uit een andere bron, maar  wanneer we erkennen dat wij  God nodig hebben om werkelijk te kunnen leven, als we Het levend water drinken zal er verandering plaatsvinden in je leven.

Zonder God  kunnen we leven, maar met God kunne we Leven met een hoofdletter.  Alleen bij God is dat mogelijk, omdat Hij de Heer der Heren is. Hij is de hoogste, de grootste, de liefste, de mooiste. Hij is el Elohim!

Overgave en erkenning van wie Hij is is nodig. Hij is Heer en erkenning van Hem  veranderd wie wij zijn.  we erkennen daarmee dat we een dieper leven hebben . een geestelijk leven. we mogen in contact staan met de Bron van Leven zelf. In relatie Met Hem. wanneer we blijven vasthouden aan wat ons zoals bezighoudt zullen we nooit werkelijk kunne vliegen, vrij kunnen zijn, maar wanneer we loslaten en onze vleugels uitslaan dan mogen we ervaren wat het is om vrij te zijn, maar ook om uiteindelijk weer bij hem te rusten en te drinken.

Zie, God is mijn helper, de Heer is het die mijn leven draagt. Psalm 54:6

 God maakt vrij! We overdenken veel zaken in ons leven. het is ook goed om wijze beslissingen te maken voor ons leven en dat van anderen.  ons verstand is belangrijk, maar belangrijker is om ons hart en leven  en leven te openen voor wat God  door zijn Geest tot ons te zeggen heeft. Wanneer  er werkelijk ontmoeting plaatsvindt met God zal ons leven een veranderd leven zijn.

 Natuurlijk verlangen we er naar om door anderen gezien te worden en opgemerkt. Dit is op zich ook niet verkeerd.  Maar durven we ook los te laten? Durf je ook toe te geven dat  alleen God  je  werkelijk kan geven wat je nodig hebt?  Durf je Gods Leven  te ontvangen? Durf je te geloven dat hij je al kent van af het allereerst begin?

wanneer we blijven ontkennen in plaats van erkennen zijn we in wezen machteloos.

Ik hoop dat je jezelf  ziet als een kind van God, dat je gelooft dat De vader  om je geeft. Dat Hij voor je gekomen is naar deze aarde om jou te zoeken.  veel mensen blijven zoeken , maar willen niet gevonden worden.  er zijn wonden in hun leven geslagen die niet zullen  herstellen wanneer  ze blijven ontkennen dat ze geliefd zijn.  wanneer we blijven ontkennen in plaats van erkennen zijn we in wezen machteloos. Misschien dat we soms een bepaald herstel meemaken in ons leven, een  verandering op bepaald gebied van ons leven, maar zonder god staan we machteloos.

 We kunnen allerlei keuzes maken, maar ik geloof dat wanneer we God toelaten in ons leven , wanneer we Hem erkennen we  tot ons doel zullen komen wanneer we leren om naar hem te luisteren.  God wil je Vader zijn, sterker nog Hij is het al en wacht op jou!

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s