ff op adem komen.

Een mens die niet kan ademen   gaat kort gezegd  binnen no time dood.  Daar is niet aan te veranderen.  hoe we het ook wenden of keren. We kunnen mensen aan een ademhaling machine zetten, maar dan nog heeft de mens  het nodig om te ademen.

Ademen is leven. ademen brengt  zuurstof in het bloed, houdt ons hart op gang. Zonder te ademen leven we niet meer.  we kunnen het  misschien  op een soort van manier simuleren. Een machine op  onze longen aansluiten  die ons helpt met ademen, maar  wanneer deze  wegvalt of er niet is vallen onze lichaamsfunctie binnen  korte tijd weg en sterven we.

Om te leven met God hebben we Gods Geest nodig in ons. Ze houdt ons levend . e zorgt dat ons hart voor God blijft kloppen. Dat het lichaam van Christus warm blijft.  Jezus leeft door de Heilige Geest.  Door de Geest is hij verbonden met Zijn Vader.

Ademen maakt dat we kunnen functioneren, dat we  kunnen  lopen, leven, wandelen, relaties kunnen onderhouden en er op uit kunnen gaan om dingen te doen. Jezus roept ons op om Zijn adem als het ware te ademen en er op uit te gaan , stappen te zetten en  de dingen te doen die Hij ook deed.  Leven met God is Zijn Heilige Geest in ons leven laten  ademen.

Het mooie is dat we hierin exact gelijk zijn als Jezus. We hebben Gods Geest nodig om werkelijk als een kind van God te kunnen leven.   dat is de overeenkomst die we mogen ervaren in Christus.

Soms denken we misschien dat we een goed leven leiden, maar zijn we in wezen dood.  We  leven gewoon ons leven. we  doen onze verplichtingen, maar we hebben allemaal de adem nodig om werkelijk te kunne leven zoals het bedoeld is.  we zijn bedoeld voor meer dan een oppervlakkig leven. we zijn bedoeld voor de eeuwigheid met God.  we zijn er met een doel. Jij en ik.

Ik verlang  er naar om werkelijk spiritueel te leven , dat betekent  dat we iedere dag Gods Geest moeten ademen.  Dit is niet iets wat we ons altijd bewust zijn, niet iets wat ik in ieder geval bewust doe. Ik merk het wel dat ik soms bijna adem te kort kom en dan  moet ik wel even tijd nemen om  op adem te komen.

als ik te hard gerend heb. te hard voor God heb aangelopen, mijn eigen dingen gedaan. Dan raak ik buiten adem. Ik weet dat wanneer ik de rust bij God zoek ik weer lucht zal krijgen en  mijn hart weer  op het juiste ritme komt. dat er weer lucht komt om te doen war hij me voor geroepen heeft.

Geef een reactie

