bericht van God

Veel mensen vragen zich af wat Gods wil is voor hun  leven.  waar leef ik voor?  Wat is het doel van mijn bestaan? Hoe kom ik er achter wat God van me vraagt?  Wat is mijn persoonlijke roeping?

Gods plan voor jou leven ligt niet verstop in allerlei emotionele gevoelens.

De bijbel zegt   in ieder geval dat we de weg van liefde moeten gaan zoals Jezus die gegaan is voor ons.  We moeten ons bewust zijn welke weg we willen bewandelen. Is dat Gods weg of onze eigen weg.  Lees Efeze 5:1-15 maar eens.  Het is goed ons te laten leiden door de Heilige Geest en niet door onze eigen  verlangens en gedachten.  zoek er naar om Gods wil te doen.

Dart betekent dat we ons niet moeten laten leiden door  onze gevoelens.  Ik hoor gelovige mensen soms zeggen dat ze het gevoel hebben dat God hen  hier of daar  roept, maar gevoel is iets wat ons enorm kan bedriegen.  Gods plan voor jou leven ligt niet verstop in allerlei emotionele gevoelens.  Gods plan voor jou persoonlijke leven is gewoon heel praktisch gericht.  Hij wil gewoon dat je het goede gaat doen en er naar verlangt God  te dienen in de dingen van elke dag.  soms zijn de gevoelens niet zo heel bijzonder of mystiek te noemen, misschien zelfs  een beetje saai zelfs en op ander e momenten dan ervaren we juist Gods aanwezigheid, maar  wanneer we Gods aanwezigheid niet  altijd ervaren  wanneer we de gewonen dingen doen zegt niet zoveel over of we in zijn wil wandelen al dan niet.

God is niet in de drukte van alle dag

Ook kunnen we niet het doel van God vinden in het doen van allerlei systemen.  We kunne bidden wat we willen en gebed helpt om Gods wil voor ons leven te vinden, maar tegelijk moet het niet zo zijn dat we niet meer normaal kunne functioneren in deze wereld omdat we zo bezig zijn met Hem op een ongezonde manier.  we moeten niet zij n als de farizeeërs die op alle hoeken  van de straten stonden te bidden, maar gewoon  tijd nemen met God en in relatie met hem leven. sommige mensen hebben  hun hele leven in wezen al uitgestippeld van zo  moeten ze God dienen in hun leven . ze staan in de morgen op en doen een uur of twee stille tijd en werken voor de Heer in de kerk en daarnaast  doen ze  de dagelijkse rituelen. God is daarin niet .

God is niet in de drukte van alle dag, niet in de  hoeveelheid van het werk wat we doen, God is in de stilte te vinden. Daar waar we hem zoeken om bij Hem te zijn. God is er in de vrienden om ons heen en  in de dingen die we bewust  voor Hem doen vanuit  passie en liefde voor Hem.  God is zoveel meer geïnteresseerd in wie zijn in relatie met hem dan in wat we voor Hem doen.

 Gods systeem is veel eenvoudiger dan wat veel geleerde theologen ons willen doen geloven. 

Wereldse systemen kunnen ons zo enorm vastzetten in ons denken in wie we zijn en wat we ervaren.  Gods systeem is veel eenvoudiger dan wat veel geleerde theologen ons willen doen geloven.  namelijk Hem lief hebben boven alles en de naaste als onszelf. hoe simpel is dat?  niet de uitvoering maar wel het systeem.  Natuurlijk is dat wat God bedacht en gemaakt heeft meer dan ingenieus te noemen en groots, maar God weet dat wij dat niet kunnen bevatten.

God wil dat we hem kennen, Hij is er voor ons en als we met Hem leven  zullen we  ook door Hem geleid worden in wat we doen.  wanneer we met  in gesprek zijn, in relaties staan zal er iets  gebeuren in de relaties die we hebben en onderhouden in de dingen die we doen  in wat we nodig hebben. alles zal  op zijn plek vallen wanneer we God toelaten zich met ons leven te bemoeien.

lees ook dit  van Rick Warren

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s