een unieke ontmoeting

Wat hebben wij anderen te bieden?  Wat kan ik zeggen ? hoe pak ik dingen aan?  vragen die me soms bezig houden.  Vragen die me soms ook doen verstarren . soms weet ik niets te zeggen geen woorden uit te brengen, ik weet niet wat te doen  in bepaalde situaties. Wie ben ik  bepaalde  zaken te moeten noemen of te zeggen die  al door zo velen zijn gezegd  of gedaan?

Al deze zaken  zijn echter  niet  werkelijk een argument om  iets niet te zeggen of te doen.  immers ik ben uniek te noemen, net als jij trouwens en dus mag ook jij  dingen zeggen en doen .  de combinatie   is belangrijk. jij met je unieke eigenschappen en ik met de mijne kunt  bepaalde  zaken zeggen en doen op een speciale unieke manier. de manier die  je door God gegeven is.  bovendien heeft niemand jou leven geleefd en  niemand jou unieke ervaringen.  Soms hele heftige en soms  hele bijzondere ervaringen.

Weet je wanneer we dingen zeggen die  misschien   door enorm veel mensen gezegd zijn  betekent dat niet dat ze geen impact meer zullen hebben. misschien hebben ze juist  en impact op het leven van de ander omdat jij jij bent  en niet iemand anders. Jij met je eigen interpretatie en je eigen manier van doen.  Ik geloof dat wanneer we  onszelf in het gesprek leggen of in dat wat we voor de ander doen zaken een extra dimensie krijgt door wie we zijn.

Wanneer we echte mensen zijn zal  er iets  gebeuren . er vindt  ontmoeting plaats. Waneer we werkelijk open staan en  zaken zeggen en doen die werkelijk vanuit ons hart en verlangen komen zullen we ontvankelijk worden  voor zowel onszelf als de ander.  we leren de ander kennen. ons verhaal krijgt waarde omdat het ons eigen verhaal is geworden.  we maken als het ware onszelf beschikbaar voor de ander, maar we maken wanneer we onszelf kwetsbaar opstellen onszelf ook beschikbaar voor God.

Ik weet soms niet wat te zeggen en misschien is de stilte  dan genoeg.  We kunnen soms  zonder woorden spreken. Gewoon een arm  om de ander heen of een klap op de schouder.  Gewoon niets zeggen, maar er gewoon maar te zijn voor die ander, zoals God er voor ons is.  wanneer we ons openstellen gebeurt er iets van binnen met ons en die ander en God zal zegenen. Dat  geloof ik.  dat is nu net  het mooie van ontmoeten.  de ander zal ontdekken wie God is.

 

Geef een reactie

