2012 wordt het einde wanneer we opnieuw beginnen!

De wereld lijkt soms helemaal dol gedraaid. Alles moet steeds meer, groter en sneller. Dit heeft een aantal  mooie aspecten , maar ook  heel veel  minder mooie. Zo kunnen  we met enerzijds iemand aan de andere kant van de wereld  spreken zonder moeite,  we kunnen in een klik op de knop een mailtje versturen en het volgende moment is het er al en kan de ander  iets van ons lezen. We kunnen razend snel foto’s  en ander beeld materiaal versturen.  We kunnen  zelfs  enorm snel van de ene kant van de wereld naar de andere kant. In tijd van een paar uur zitten we elders op de wereld en kunnen we mensen die we  een tijd niet gezien hebben zomaar  ontmoeten. 

supersnelle veranderingen

de media is supersnel en ook de automatisering op allerlei gebied. We rijden auto’s en  vliegen in vliegtuigen. Er zijn ontwikkelingen die  we enkel jaren geleden nog eens niet hadden verwacht  die zijn er nu al en dingen die we zeg 20 jaar geleden voor onmogelijk hadden gedacht  daar draaien we onze hand niet meer voor om. Nog nooit   zijn de ontwikkelingen zo snel gegaan als tegenwoordig het geval is. tegelijk zie je ook dat steeds meer mensen  tussen wal en schip dreigen te vallen omdat ze dit allemaal niet meer kunne  volgen.   De input die ze krijgen beangstigd hen misschien of ze  kunnen de druk gewoonweg niet meer verdragen die  op hen wordt gelegd door de maatschappij.  Niet voor niets is er enorm veel depressiviteit, stress,  etc… Je hoeft geen profeet te zijn om  te kunnen zeggen dat hier een kentering zal komen.  dat er iets zal gebeuren.

het eind in zicht?

Sommige mensen bereiden zich voor op  het einde van de wereld in 2012. Sommige mensen (zie  clipje)zijn er bang voor en proberen zich op de een of ander manier veilig te stellen. Er zijn allerlei theorieën  over  het einde der tijden.  Het  vergaan van de wereld. het is ook niet zo raar dat mensen denken dat er ooit een eind aan zal komen. menselijk gezien  houdt het bestaan immers gewoon  ooit eens op.   er is een tijd om te baren  en een tijd om te sterven zegt prediker  ergens.   Dus niet zo raar dat mensen zoiets hebben van de wereld is ooit gemaakt, of geworden wat die is , wat ever je maar gelooft, maar uiteindelijk houdt het  er ook een keer mee op.

Wanneer we naar de bijbel kijken is dat ook zo dat er ooit een eind komt aan de huidige situatie.  Ik geloof dat ook. ik geloof dat God een plan heeft met mensen en de wereld waarop  we wonen. We hebben heel veel dingen niet precies helder, maar wat wel helder is is dat ons belooft is dat Hij (Jezus)terug zal komen.

alles nieuw!

God is een God van nieuwe dingen.  Nieuw is bij God iets anders dan wat wij mensen onder nieuw verstaan.  Als wij een product zien en er staat nieuw op, dan kopen we dit product, maar dan is het veelal  het zelfde product in een nieuw jasje.  God is echter een God van  nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden. Ik geloof dat God niet voor niets de tijd heeft ingesteld. Juist door de tijd is het mogelijk iedere dag opnieuw te beginnen. Het oude is voorbij  en het nieuwe is gekomen

God geeft ons de  mogelijkheid om elke dag opnieuw te beginnen met Hem.  wat je gisteren ook hebt misdaan, wat er ook fout is gegaan in je leven,  vandaag is het de dag dat je nieuwe keuzes kunt maken  om morgen opnieuw te beginnen.  Een nieuwe start maken.

wat is prio?

 ik geloof persoonlijk  niet dat de wereld zal vergaan in 2012. Ik geloof wel dat ook jij een nieuwe start kunt maken in jouw persoonlijke leven.   ik heb geen idee  op wat voor gebied  jij een nieuwe start zou willen maken, maar misschien  zou je God  er bij moeten vragen. Ik geloof dat wij op eigen kracht  niet in staat zijn om werkelijk te veranderen. we kunnen natuurlijk allerlei keuzes maken in ons leven om  te stoppen met roken, met drinken,  we kunnen kiezen om  op een ander manier door het leven  te gaan, om  zelfverzekerder te zijn, maar uiteindelijk zijn het allemaal keuzes die wanneer ze zonder God gemaakt zijn  veelal op niets uitopen. Ik geloof  dat wanneer we God toelaten  en wanneer we  werkelijk een keus maken om God in ons leven binnen te laten, we de beste keus maken die er is.  dit is namelijk de hoogste veranderingsmogelijkheid die er is.  kijk maar eens op de  deze site en lees ook eens verder over de  logische niveaus van Dilts. we veranderen dan immers van binnenuit. We stellen andere prioriteiten in ons leven.

wanneer we  de keus  maken om ons leven  te leiden zoals God dat graag van ons zou zien dan  betekent dat dat we  anders in het leven staan. Dat we niet meer slechts leven voor ons zelf, dat we niet meer leven voor meer , meer, meer, voor groter en rijkdom, maar voor  God en de ander.

anders leven.

hoe het allemaal zal komen in de toekomst daar maak ik me persoonlijk niet zo druk om. ik geloof dat dit  allemaal goed komt als je Jezus Christus persoonlijk kent.  Het gaat allemaal niet zozeer om  wat er na dit leven komt, maar het gaat mij om het nu en iedere nieuwe dag met Hem.  ik geloof dat is wat Jezus ook van ons vraagt.  Iedere dag met Hem te leven is leven in zijn Koninkrijk. Het koninkrijk van God.

het koninkrijk van God is  voor veel mensen onwezenlijk in deze tijd.  toch geloof ik dat wanneer mensen  God  werkelijk ervaren in hun leven, ze  de druk die  de huidige tijd, maatschappij, de wereld op hen legt leren te verleggen.  Ze gaan rust ervaren die ze  nooit zonder Hem zullen ervaren in hun leven.  al is de druk nog zo hoog , het nog zo donker en zien we het even niet allemaal, dan wil christus het licht aansteken in jouw persoonlijk  leven.

chanoekia

vanmorgen  hoorde ik in de EGS, opnieuw over de chanoekia,  de kandelaar die licht brengt, maar waarbij het middelste licht  meestal iets hoger staat dan de andere. Dit is het licht waardoor de anderen aangestoken  worden.  Jezus is dat hogere licht in ons leven waardoor wij ook mogen ontbranden.  Tegelijk mogen ook wij  zo een licht zijn die anderen verlicht.  Anderen helpen  zicht te geven in dit leven. we mogen het licht wat wij zelf van God ontvangen hebben  doorgeven en zo zelf als Christus  zijn  voor anderen door ze over Christus liefde te vertellen in een wereld die het veelal te druk heeft om  die liefde te werkelijk ervaren  en in te passen door allerlei omstandigheden. 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s