Luister! God spreekt!

Soms heb je mensen die zich afvragen waarom God geen antwoord geeft op hun vragen.  Ik zelf heb ook van die momenten gekend en soms  vraag ik het me  nog wel eens stiekem af moet ik bekennen.  Ik zoek dan op de een of andere manier richting voor mijn leven, in de dingen die ik doe, maar krijg niet het gewenste antwoord op het zelfde moment.

Toch geloof ik te  weten dat God antwoord geeft op vragen. Ik geloof dat God nog altijd tot mensen spreekt en richting wil geven aan  mijn en ook aan jouw leven.

God antwoordt zelfs op meer dan één manier,

maar niemand schenkt er aandacht aan.  Job

ik geloof dat we gemaakt zijn om met God te communiceren. Om in relatie met Hem te leven.  God spreekt op vele manieren. In de Bijbel  kunnen we zien wat Zijn wil is  voor ons leven. De Heilige Geest  wil ons persoonlijk leiden als we zijn woord lezen, maar ook in de dingen die we doen.

God wil ook tot ons spreken door  mensen die jou iets te zeggen hebben en waar je hart door wordt geraakt. Op dat moment spreekt God soms heel direct  tot je.  Andere christenen bijvoorbeeld of door studies van leraren.  Allemaal manieren. Soms door dromen en visioenen.

God wil ook jou en mijn gebruiken om tot anderen te spreken. Wij mogen soms Gods stem zijn in de woestijn van anderen.  wij kunnen soms Gods handen zijn om anderen te omarmen, zijn stem om te zeggen dat Hij van mensen houdt.

Juist wanneer het  moeilijk is laat God zijn stem vaak horen. Wanneer we niet anders meer kunnen dan Hem  aan te roepen is Hij er.  Juist dan, om dat  we dan ook werkelijk op Hem gefocused zijn en ons niet meer laten leiden door allerlei andere stemmen die ook om onze aandacht schreeuwen.

God spreekt ook vandaag de dag nog. En ook jij kunt hem horen. Luister goed en stem op hem af om Hem te ontmoeten.

Geef een reactie

