stuiteren tot je weet wie je bent!

Weet je wie je bent? weet jij  wat het doel is van jouw leven op deze aarde?  Ik geloof dat dit wezenlijke vragen zijn voor mensen als jij en ik.  wanneer je immers niet weet wie je in wezen bent en  de dingen doet omdat je ze altijd zo hebt gedaan en doet wat anderen van je verwachten, dan leef je niet jouw leven maar het leven van de ander.

Wanneer jij je leven  leeft naar de goedkeuring van anderen zul je nooit de rust vinden waar je  hart zo naar verlangt.  de ene dag leef je wellicht naar wat  je ouders  belangrijk vinden, de andere dag naar wat  de buurt  belangrijk vindt, of je leeft naar wat men op je werk van je vindt en elders vinden ze weer iets anders van je. Zolang het allemaal maar op een bepaalde lijn zit  is je leven dan nog wel te handelen, maar zo gauw er meer en meer discrepantie optreed in wat mensen van je vinden  worden hoogte en dieptepunten groter en schommelen je gevoelens en raak je totaal uit balans. Als je daarbij ook nog geen enkel doel voor ogen hebt lijkt alles wat je doet ook nog eens zinloos en  verlies je  het zich al helemaal. Waar doe je het allemaal nog voor.

Jezus wist wie hij was

Jezus wist wie Hij was. Hij wist waar hij vandaan kwam en wat zijn doel was op deze aarde. Juist daardoor  was Jezus , ondanks dat hij gewoon mens en er allerlei moeilijke zaken op hem af kwamen  zo rustig.  Hij maakte zich niet ongerust wanneer anderen zeiden dat hij niet met  bepaalde mensen moest omgaan. Hij wist dat het goed was wat hij deed, omdat hij Vaders wil deed.

Ik moet toegeven dat ik soms bang ben voor wat mensen van me denken.  Dat ik sopms  toppen en dalen ken in mijn leven. ups en downs. Die momenten ken ik en ik weet  dat dat de momenten zijn dat ik God niet werkelijk zoek. Dat is wanneer ik plannen ga maken en ij mensen te rade ga over het hoe en wat zonder daar met God  over te spreken.

Wanneer ik echter met God heb gesproken en Hij wijst mij de weg dan kan ik daar met anderen over spreken maar verlies ik het doel niet uit het oog.  Dan vind ik rust als zaken anders gaan dan ik had verwacht. Dan kan ik de touwtjes loslaten omdat ik weet dat God mijn vertrouwen waard is.

relaties

Ik geloof in relatie.  Veel mensen hebben hier hun twijfels over. Veel relaties lopen immers stuk.  Jouw relaties  zijn veel zeggend over hoe jij in het leven staat.  Wanneer er veel gebroken relaties zijn in je leven zegt dat iets over hoe jij in het leven staat.  Ik zeg niet dat het allemaal jouw schuld is wat er is gebeurt in je leven, maar  in relaties is het  van belang om elkaar werkelijk te ontmoeten.

Ben jij in staat om je werkelijk kwetsbaar op te stellen in je relaties?  Wanneer we eenmaal beschadigd zijn in relaties wordt het steeds moeilijker om ook werkelijk kwetsbaar te zijn.   wanneer ons uitgangspunt is de menselijke relatie is blijven we  op en neer stuiteren.  Wie moeten we immers vertrouwen? Wie is te vertrouwen?  Wanneer ons uitgangspunt  nu  de relatie met God is  dan  hebben we stabiliteit. God is immers onveranderlijk. Hij wil naar ons luisteren en ons steunen . hij wil ons ook de weg wijzen door dit leven heen en ons doel geven om voor te leven.

God is goed!

God heeft het beste met je voor en wil dat het je goed gaat. Hij heeft zelfs zijn Zoon voor jou gegeven.  wanneer we dat in ons leven  binnen  laten en leren hoe dat God te vertrouwen is dan zal dat ook zijn effect  hebben op ons  dagelijks functioneren. Op onze relaties met anderen.

Wanneer onze relaties uitgaan van onze relatie  met God zelf  dan zien we dat we  een andere houding krijgen ten opzichte van de mensen om ons heen. Ze gaan niet langer ons leven regeren, maar wij  gaan ons eigen leven leven en komen los van de druk  die we van anderen ervaren.   we kunnen samen werken en samenkomen in zijn naam. We  leren om elkaar te accepteren en niet  de een boven de ander te stellen we zijn immers allemaal kinderen van God. God heeft ons allen lief.  Niet de een meer en de ander minder.

Geef een reactie

