Blij zijn wij met de geboorte van… jou?

Door onze geboorte zijn we kinderen geworden. we zijn  kinderen van onze ouders. We komen voort uit intimiteit.  Een bijzondere gedachte is dat. We zijn kinderen van twee mensen die  het meest  intieme met elkaar delen. Onze vader en onze moeder.  

Wanneer we wedergeboren worden is er sprake van een  nog intiemere verwekking. Omdat het de Geest zelf is die ons  als het ware geroepen heeft en  laat zien dat we kinderen van God de vader zijn.  dit word vaak in /door de doop als blijk van getuigenis getoond aan anderen. de doop is het beeld van het sterven  aan ons oude leven en opstaan in een nieuw leven. 

Door de geboorte weten we wie we zijn. soms is het hier op aarde dat er iets mis gaat in de meest intieme relaties. Soms verlaten ouders elkaar. soms is sprake van ongewenste zwangerschap. Het meest intieme wordt dan  het meest  verschrikkelijke.  Wiens kind ben je  zonder ouders? Of als ouders uit elkaar gaan wat  stelt dan die intimiteit nog voor. Of wat  betekent de intimiteit als  je niet gewenst bent? 

God de Vader heeft je lief en zal je nooit verlaten. Wanneer we zijn intimiteit omarmen en in zijn tegenwoordigheid wandelen zullen we zijn liefde  ervaren in ons leven.  we zullen ontdekken wie we zijn. 

Menselijke liefde is feilbaar, God is onfeilbaar.  Toch kunnen wij volwassen mensen  goede ouders zijn. door onze kinderen  te leren wie God de vader is.  ik wens dat mijn kinderen niet  slechts mij  in mijn   fouten en gebreken zien als Vader, maar dat ze God de vader  leren zien op wie zij  hun vertrouwen kunnen stellen. 

Ik wil  er alles aan doen om hen dit duidelijk te maken. Ik ben feilbaar. Om te ontdekken wie ze werkelijk zijn is het  beter om God zelf te leren kennen als Vader . om van daaruit opnieuw weer vaders en moeders te worden  en te delen vanuit die zelfde liefde.

Hoewel ik vanuit alle macht mijn  kinderen het beste probeer te geven zal ik in veel zaken tekort blijven schieten. Gods liefde is nog nooit tekort geschoten. Hij heeft ons lief zoals geen aardse vader dat ooit heeft gedaan. Hij kent ons vanaf het allereerste begin. Hij heeft ons gewild. Hij houdt van ons.

Geef een reactie

