Een nieuwe ID.

 

Het leven kan geweldig mooi zijn, maar soms ook bitterhard.  Onrechtvaardig soms. Helaas is alles in het leven niet rechtvaardig te noemen, anderzijds kun je het ook zien als werkelijk geluk. Immers wat nu als we echt rechtvaardig behandeld zouden worden?  als  er een rechtspraak zou zijn en we  aan de waarheid werden gespiegeld. Hoe zouden we dan geoordeeld worden?

Rechtvaardig?

Ik weet dat ik van mijzelf niet rechtvaardig ben en dat ik ondanks dat ik weet dat ik bepaalde zaken anders had moeten doen ik toch verkeerd gehandeld heb.  in sommige zaken heb ik zelfs zo enorm fout gehandeld dat ik het nooit meer goed zou kunnen maken.  ook naar mij toe is dat gebeurt dat ik  niet wist hoe ik er mee om moest gaan.  dat ik  graag wilde dat het goed zou komen maar dat het  menselijk gezien onmogelijk was. Soms loop ik nog tegen deze dingen aan.

Gelukkig is God  rechtvaardig en goed. Hij spreekt recht en niet krom.  Hoewel ik normaal gesproken schuldig voor Hem zou moeten staan is mijn schuld weggedaan omdat Ik met Jezus ben gestorven en een ander leven  ben in gegaan. Ik heb als het ware een ander paspoort gekregen.  Ik heb als het ware een nieuwe identiteit. Een nieuw leven. ik  sta onder  een andere overheid.

Inzicht, zalf

Jezus woorden en daden maken dat ik recht en zelfverzekerd kan staan in deze wereld. Jezus is  degene die mij ondersteunt, draagt zelfs, als ik het moeilijk heb.  zijn woorden zijn zalf voor het hart. Het verzacht niet alleen de wonden , maar ze helen ook waar we beschadigd zijn.

Het leven  is niet altijd gemakkelijk. Jezus woorden geven ons echter inzicht  in wat werkelijk belangrijk is.  Zijn woorden zijn woorden van eeuwig leven. wie we ook zijn en wat we ook gedaan hebben we mogen altijd bij Hem komen. we mogen Hem ontmoeten.  als we bereid zijn om Zijn leven in ons leven te laten werken, wanneer we bereid zijn naar Hem te  luisteren en te doen wat Hij door zijn Geest tot ons zegt veranderen we.

veranderen

Veel mensen  bidden dat de wereld zal veranderen of dat anderen rondom hen zullen veranderen. er zijn er zelfs die bidden dat God zou moeten veranderen misschien, maar  laten we vooral bidden dat God ons hart veranderd. Dat we werkelijk liefdevol  en genadig zullen zijn. dat we bereid zijn anderen te vergeven. dan zal herstel van ons hart het gevolg zijn en we zullen stukje bij beetje  steeds dichter tot eeuwigdurende liefde naderen.  Wanneer wij ons op Hem richten, met onze gedachten en  ons hart  Zijn woord in ons opnemen en ze proberen na te leven vanuit een oprecht hart dan zal God bijzonder dingen in ons leven gaan doen.

Geef een reactie

