stap voor stap het water in

ik sidder en ik ril.

Ik ril  voor de stap die ik eigenlijk wel zetten wil.

Een stap in het ogenschijnlijk koude water

In het hier en nu , eigenlijk bang voor later.

Wat zal het me brengen en hoever moet ik gaan?

Durf ik de eerste stap te zetten of blijf ik hier nu staan?

De stap nu maar genomen

Het is net voorbij mijn enkels nu gekomen.

Ik huiver nog een beetje en wordt een beetje stil

Denk goed na of ik eigenlijk wel verder stappen wil.

Voor ik het weet  staat het water tot mijn midden.

Nu word het heftig ik begin te bidden.

Het lijkt wel pure waanzin.

ik loop het water stap voor stap steeds verder in.

Water stijgt me langzaam tot de lippen.

Ik proef het zoete water dat ik inmiddels al kan nippen.

De golven slaan als een wilde over me heen.

Ik kan het niet meer houden ik blijf niet op de been.

Water, fris en heerlijk tegelijk.

Ik wordt meegevoerd tot ik de oever eindelijk bereik

Prachtig mooie bomen aan  de waterkant,

vol met de allermooiste vruchten waar ben ik nu dan weer beland.

schoon en fris, gereinigd  zit ik het groene gras,

ik zou geen plekje weten waar het beter was.

18 Sept 2011/HV

Geef een reactie

