woorden en stilte…

 

 

 

 

Woorden schieten door mijn hoofd,

gedachten niet op een rij te krijgen.

‘k probeer tot rust te komen,

gebed aaneen te rijgen.

Een briesje waait door mijn haren.

In mijn hoofd een wervelwind.

Plots’ zie ik een arend zweven:

“wordt stil! mijn lieve kind.”

Zomaar die gedachte,

Juist op zo’n moment

stilte en rust lijkt nu te komen.

Het gesprek komt nu op gang.

Ik ben wakker, maar lijk te dromen.

Moet denken aan de Geest van God,

die zweeft over de aarde

en wie ik of wat ik ben voor hem.

Hij zegt me: je bent van waarde.

Vragen zullen altijd blijven

En gedachten evenzo.

God zal ook nooit verdwijnen,

Dat geloof ik nu eenmaal zo.

HV 2009

Geef een reactie

