Soms voel ik me eenzaam in de kerk

 

 

 

Soms voel ik me eenzaam in de kerk

Waar is Uw Geest Heer, is ze elders aan het werk?

We zingen liederen en luisteren naar ‘t woord

Ze lijken echter in de kiem gesmoord.

 

Wat de voorganger zei was werkelijk waar

Maar de mensen keken ergens anders naar

Ik zag iemand ramen aan ‘t tellen

Waar ‘t over ging? Zelf kan ik ‘t ook niet meer vertellen

 

Er liepen mensen in en ook weer uit.

Uit het orgel een vreselijk geluid.

O, o, o het spijt me Here God

Dat dit allemaal zo mot.

 

Alles moet veranderen, visie en beleid

Maar is er iemand echt bereid.

Te luisteren Uw wil geschied?

Hopelijk vergeten we U daarbij toch niet.

 

Daarom Here, nu op dit moment

Maak van mij een echte vent

Om op te staan en zeggen

Goed en duidelijk dingen uit te leggen

 

Het gaat U niet om anders doen

Ook niet uit het goed fatsoen

Het gaat om leven diep van binnen

Maar wil o Heer bij mij beginnen

 

Veranderen zit niet in regels van gemeente of raad

U heer weet waar het werkelijk om gaat

Alles aan U geven is waar het allemaal draait

Maar menigeen geleuft dat kennelijk naait

 

 

 

 

 

 

 

Eind 2002/begin 2003

 

 

Geef een reactie

