schaapje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rondom haar ellende, angst en wanhoop

Donkere wolken aan de horizon

Afschrikwekkend grijs bedekt de blauwe lucht

Als ze toch maar ergens schuilen kon

ze is zo klein, bang en angstig

lag ze maar weer lekker in de zon.

 

Och rusteloos en opgewonden schaap

Wat is er toch, wat verstoord je innerlijke rust

Is het het onverwachte dat je misschien benauwt

Was je je van je Herder niet bewust?

Vergat je soms heel even dat Hij er voor je is

Ook in moeilijke tijden jouw leiden wil en kust.

 

Kom maar rustig bij me, lief, klein ding,

Je hoeft niet angstig weg te lopen

Mijn aanwezigheid geeft je ontspanning

De horizon verandert, je kan weer hopen

Ik heb de zaak onder controle

Hoe je ook rent Mij kun je niet ontlopen.

 

Zo is het werk van onze Here

Zijn Geest is het bewijs van zijn aanwezigheid

Zo is Hij altijd bij ons, in ons en rondom

Hij geeft ons kracht, liefde en bezonnenheid

Hij doet mij in veiligheid verkeren

In Zijn onmetelijke liefde en Zijn onmenselijke wijsheid.

29/7/02

 

 

 

 

Geef een reactie

