Ik vergeef je de mishandeling….

Dat het volgen van Jezus mij persoonlijk bezig houdt moge
duidelijk zijn.  ik besef echter ook dat
het zoeken naar wat dat volgen, navolgen of discipelschap nu inhoudt niet een
doel op zich zou moeten worden, maar dat we er naar zoeken hoe we nu in praktijk
brengen wat Jezus bedoelde.

Zo werd ik geconfronteerd met wat nu als iemand mij
lichamelijk letsel heeft aangedaan. Hoe kan ik zo iemand vergeven.  stel dat ik door een straat loop en iemand
valt me zomaar aan met een knuppel. Ik houdt hier naast emotionele schade ook
nog een lichamelijke en financieel schade aan over in hoeverre gaan we daar als
christen dan mee om?

Ik wil het graag in
het licht zien van de Bijbel hoe we met deze zaken om moeten gaan. de
allereerste vraag die zo op dit moment even bij me opkomt is moet iemand die
ons dit heeft aangedaan ongestraft rond blijven lopen? De tweede vraag is moet
ik zo iemand aangeven of juist niet? en de derde vraag in deze rij . WWJD? What
would Jezus Do? Wat zou Jezus gedaan hebben?

Persoonlijk denk ik dat vergeven een groot goed is, maar ook
dat  het vaak op een slechte manier
gecommuniceerd wordt. bijvoorbeeld als iemand je iets aangedaan heeft word al
gauw gezegd dat je hem of haar maar zou moeten vergeven. wanneer het gaat om
recht halen is dat idem dito. God zal je recht doen uiteindelijk. Dit is mijns
inziens  te kort door de bocht.

Iik wil hier gewoon even een en ander deponeren. ik ben
benieuwd naar de reacties.

Geef een reactie

