verwacht het onverwachte

weten en verwachten

Lezen 1 Johannes 5:11-15

“heer reinig mijn hart, mijn leven van alles wat mijn relatie met U, mijn groei en mijn herstel in de weg staat”.

twijfel

Hoe vaak hebben we deze woorden al naar God uitgesproken? Kunnen we deze woorden uitspreken en er ook op vertrouwen dat God ze hoort, verhoort? Misschien zeg je; “mijn ervaringen met het krijgen van de dingen waar ik om gevraagd heb zijn niet zo tof.”

Hoe weet ik nu of ik ook zal krijgen wat ik vraag? En is het niet erg egoïstisch  als ik iets vraag?

recht voor God staan.

Paulus  schrijft in Efeziërs 1:4 ( lees het zelf maar eens na) dat lang , lang voordat God de aarde schiep, hield Hij al van ons. Van jou en mij.

Hij koos er voor om ons lief te hebben en ons te heiligen. Hoe? Door de Heer Jezus. Heiligen is reinigen, je tekorten wegdoen uit je leven zodat je onberispelijk voor Hem kunt staan.

God wil dat we heiligen zijn. Geen heilige boontjes, maar wel heilig. Hij wil ons vormen , Hij ziet ons a.h.w. door Jezus. Door Jezus lijden en sterven voor ons falen , zijn we als het ware een nieuwe schepping geworden. gereinigde mensen. Gereinigd  door het bloed. Tenminste wanneer we een bewuste keus voor Hem gemaakt hebben in ons leven. D.w.z. Hem willen volgen en geloven in datgene wat Hij voor je heeft gedaan.

onverwacht respons

Wanneer we met dit in ons achterhoofd, de juiste keus maken om zijn kind te zijn en met Hem spreken, dat Hij ook zal luisteren wanneer we met Hem spreken. En luisteren is dan niet slechts een horen, maar ook verhoren.  Krijgen we dan wat we precies verwachten? Ik moet zeggen dat dat heel vaak nu juist niet het geval is

Toch mogen we geloven en verwachten dat hij hoort en verhoort. Hij luistert wanneer we iets aan Hem vertellen en zal datgene doen wat goed voor ons is op onze weg naar herstel. Daar mogen we volledig op vertrouwen. Hij zal het doen.

hier nog een linkje naar een prachtig klein gedichtje van Annet Rozema. Waardig!

 Heer we mogen geloven en vertrouwen dat U onze gebeden hoort en ze wil verhoren als dat in Uw wil ligt. Meestal kennen we Uw wil niet zo goed. we bidden wel, maar er gebeurt niets omdat ons gebed niet gericht is op U, maar op onszelf. Heer wanneer ik echter bid om herstel van mijn relatie met U,  mijn groei en ontwikkeling naar U, mijn herstel in U, dan wilt U dit verhoren Heer, niet omdat ik dat wil, maar Heer omdat Het Uw wil is. Dank U wel Vader, In Jezus naam. Amen

terug naar overlevingspakket stap 7 #6

verder naar overlevingspakket  stap 8 #1

2 gedachten over “verwacht het onverwachte

Geef een reactie

