Ik heb de 0-factor.

Jezus is het centrum van het Leven(met hoofdletter)alles draait in wezen om Hem. niet voor niets start de jaartelling toen Hij naar de aarde kwam. Aalles draait om Hem.

Is dat werkelijk waar? Misschien vraag je je dat af.  Hij was Gods plan voor jou en mij, maar draait onze wereld wel werkelijk om Hem?  waarom zou je  überhaupt in Hem geloven? Natuurlijk Hij was een historisch figuur, maar om nu te zeggen dat je leven om Hem draait?

In jouw sandalen

Ik weet dit: Hij is voor ons naar deze wereld gekomen , voor mij persoonlijk, maar ook voor jou. Hij kwam om daadwerkelijk in onze schoenen te staan, of misschien moet ik zeggen in onze sandalen. 

We leven ons eigen leven. een leven met een kleine L.  we kunnen het Leven niet leven vanuit onszelf. geestelijk Leven. zonder God, zonder Jezus zijn we geestelijk dood en Leven we dus niet.

Cirkel , nul, 0

Wat is het mooi om te weten dat Jezus kwam om ons dat Leven te geven.  Hij begon bij 0 (nul). Jezus komst  zette een cirkel in de geschiedenis. Een begin zonder einde. Het Leven begint bij Hem.

Al hebben we Hem nooit gezien , toch is Hij Bij ons. Hij wil door Zijn Geest in ons zijn. onvoorstelbaar niet waar?

Opnieuw de uitnodiging

Ik werd getroffen door het boek wat ik reeds eerder heb genoemd van W. Paul Young, de uitnodiging. Hij schrijft hele mooie dingen over een manier van omgang van de hoofdpersoon Mack met Pappa, Jezus en Suraya.  (de drie-eenheid)

Hij schrijft een persoonlijk boodschap in een prachtige romanvorm. Hoe Pappa, God dus, met hem(Mack )persoonlijk spreekt. Hoe Jezus met Hem wandelt door de omgeving, hoe  de Geest, er telkens bij is, al beseft hij dat niet altijd.

Wandelen met God

Wat vergeet een mens gauw, ik althans hoe dichtbij God in Jezus naar ons toe gekomen is, maar sterker nog hoe God nog altijd dicht bij ons wil zijn. en met ons wil wandelen door Zijn Geest. Ik moet even denken aan Adam hoe Hij door de tuin(hof van eden) wandelde en hoe Henoch met God wandelde.

Ik word op dit moment erg bepaald bij mijn eigen houding in bepaalde zaken.  ik zal een beetje uitleggen wat ik bedoel.

Hugging and kissing

Van mezelf ben ik niet zo’n hugger. Op de één of andere manier voelt het een beetje raar. Ik weet me niet echt een houding te geven.  ik heb een wat andere opvoeding gehad.  Ik ben niet direct zo’n  knuffeldier, maar aan de andere kant is dit nu wellicht juist een geweldige leerpunt voor mij, (God brengt steeds meer huggers op mijn pad)

Wellicht wil God me op deze manier laten weten hoe close Hij bij me is. in de omarming van een vriend, een kus kus van mijn kinderen, in de liefdevolle omarming van mijn vrouw leer ik dat God niet ver is. Hij is dichterbij dan dat ik dat soms ervaar.

De stap van God naar mij

David de Vos schrijft in zijn boek dichtbij Jezus:  

Jezus was de stap van God naar mensen toe. dat is  wat God zo mooi maakt en Hem onderscheidt van alle andere goden in deze wereld.  

Hij kwam heel persoonlijk en heeft ons lief  . Hij kwam zo enorm dichtbij ons, zo dichtbij dat Hij in onze schoenen ging staan . Hem wil ik omarmen, huggen . Ik wil dicht bij Hem blijven. Hij is het centrum van mijn leven. het middelpunt. De 0-factor. Hij is het begin van mijn echte leven.

 

 

 

 

Geef een reactie

