bloggen is ook ontmoeten!

geen indrukwekkende  dingen vandaag. geen specifieke onderwerpen, maar gewoon erik. gewoon even over mij.   mijn dingetjes vandaag. over de  weblog waarop ik schrijf en die redelijk wat mensen schijnen te lezen.  Raar eigenlijk die interesse voor wat ik van dingen vindt. Wat ze met mij doen . en de interesse naar dingen die ik zou willen vertellen.

Zelf twijfel ik vaak over de dingen die ik schrijf. Ik besef dat ik er soms iets inleg dat wellicht meer van mezelf is dan me lief is en anderzijds soms te weinig laat zien van wie ik ben .

dagboek of bloggen

Ik heb jarenlang een dagboek bij gehouden.  Ik heb ze op een gegeven moment  weggedaan.  Misschien denk je dat ik hier spijt van zal krijgen , maar dat geloof ik niet.  ik heb gemerkt dat het bloggen zoals ik dat nu doe me meer  bepaald bij wat ik schrijf. maar dat is een persoonlijke zaak natuurlijk.

Ik ben er niet meer transparant van geworden, maar wel oplettender van wat ik schrijf.  In mijn persoonlijke dagboeken schreef ik veelal wat mij gedurende de dag bezighield, maar ook noemde ik daarin personen en situaties heel specifiek die me pijn hadden gedaan. Die me boos hadden gemaakt. 

openstaan

De volgende dag las ik ze dan weer en het dreef me er toe de dag met die zelfde teleurstelling te beginnen.  Bloggen heeft me bewuster gemaakt van wat ik schrijf, al is niet iedereen het met me eens en zullen er altijd verschillen zijn in denkwijzen. Ik wil echter open staan voor  anderen. voor jou als je dat liever hoort.

Ik vind het fijn om feedback te krijgen. niet zozeer op hoe ik schrijf, de fouten en gebreken , maar inhoudelijk. Ik sta open voor een eerlijke reactie al zal ik het niet altijd eens zijn en misschien zelfs oneens.

wat houdt jou bezig?

Ik ben nieuwsgierig naar wat jou nu werkelijk bezig houdt. Wie je bent. vandaar ook de naam ontmoeting.  Ik wil je niet dwingen iets te zeggen of te doen wat jij  niet wil, maar ik wil met je nadenken over allerlei vormen van ontmoeting. Voor mij  zijn hier immer een aantal zaken enorm belangrijk. mijn relatie, lees ontmoeting , met God, met anderen en met mezelf. 

Ik heb ontdekt dat ik er mag zijn en dat wanneer je jezelf ontdekt in en door God, je er ook voor de ander mag zijn. soms in kleine  dingentjes.  Een blogje misschien, soms in een persoonlijke ontmoeting, soms op een totaal andere manier .

jezelf zijn

Misschien voel je dat ook zo en misschien voel je er niks bij. Ook prima. Relatie draait ook niet slechts om gevoel of ervaring. Soms gaat het gewoon over dingen die je kwijt wil of juist niet.  voor mij gaat het er om dat ik probeer mij leven vorm te geven, met vallen en opstaan, met God in mijn leven.

Leven door de Geest.  Veelal is het een leven door mijn eigen geest helaas. Dat moet ik gewoon toegeven.  Ik wil me echter naar jou toe  openstellen en proberen je te vinden.  Je hart te raken met woorden , met ontmoetingen.  Zou dat lukken?

 het gedicht is van arnold de pauw

Geef een reactie

