onkruid zaaien?

wat je zaait….


Lezen Galaten 6:7-10

onkruidveel mensen denken dat ze   hun fouten en tekort komingen kunnen verstoppen zonder dat iemand er erg in heeft. ja,  Duh…. Wat we begraven zijn zaden. Zaden komen op en zullen vrucht dragen. Nu is het afhankelijk welke zaden we in de grond stoppen. Je zult oogsten wat je in de grond gestopt hebt.

Als we iemand iets hebben aangedaan zonder daarin Aktie te  ondernemen, zal het de kop opsteken en ons wellicht gaan overwoekeren. Het leven verstikken wat God in ons heeft gelegd. God heeft zoveel bijzonders in je gelegd. Hij heeft je zo lief dat hij je zijn geliefde noemt. Je vergelijkt met een schat, een parel en een licht. Wat willen we dat zichtbaar wordt in ons leven.

 aak willen we liever dat mensen iets zien wat we eigenlijk niet zijn. we willen ons beter voordoen dan we zijn. als we echter doen alsof we geen problemen hebben en zonde in ons leven niet bestaat. We doen in ieder geval alsof dat zo is, houden we alleen onszelf voor de gek en misschien een enkeling die of enorm naïef is ofl iets van je wil.

wanneer  we leugens verstoppen komt niet de waarheid  boven de grond. Wanneer we liegen zullen we moeten blijven liegen. Net zolang we op een gegeven moment wel moeten erkennen dat we fout zijn geweest , hoeveel schade is dan inmiddels aangericht in je leven of in het leven van anderen.  Er zal een moment moeten komen dat je erkent een leugenaar te zijn om datgene te vinden waarnaar je op zoek bent.

 we kunnen echter ook gewoon toegeven dat we normale mensen zijn. mensen die gewone fouten maken in het leven. Wanneer we God vertellen dat we fout zijn geweest en nog altijd , iedere dag fouten maken, zal Hij ons trouw zijn. Hij vergeeft ons en reinigt ons wanneer we oprecht gebroken zijn op het  gebied welke we bij Hem brengen.

Hij vergeeft en reinigt. Hij herstelt en bevrijd.

 

 

Heer U bent een redder, bevrijder, heelmaker, een geweldige Vader en Koning. Ik mag Uw kind zijn. een prins en Uw geliefd kindje. U wil me zien zoals ik ben, ookal ben ik nog zo fout in mijn leven, U houdt van mij, daar geniet ik zo enorm van Heer. Ik heb u lief, omdat U mij het eerst hebt liefgehad. amen

Geef een reactie

