de waarheid accepteren

Lezen Handelingen 26:12-18

Het programma waarmee  we werken is een heel proces. We  proberen om zaken te leren als: de waarheid leren accepteren , ons leven en consequenties te accepteren zoals het is, anderen accepteren zoals ze zijn, de keuzes die we in ons leven die we hebben gemaakt te dragen voor wat ze zijn.

het programma is niet zo belangrijk

het kan  niet zo zijn dat we de dingen die ik noem in dit programma allemaal maar zo aan gaat nemen.  het geeft tot nu toe ook slechts een richting aan op weg naar herstel. geen enkel programma geeft herstel als het gaat om de problematiek waar je tegen te vechten hebt. maar  wat zou het mooi zijn als God jou door middel van OVERLEVEN zou aanraken en je een weg naar herstel zou laten zien.  

We kunnen sterk het gevoel hebben dat we  iets zouden moeten doen om vergeving te kunnen ontvangen, inplaats van het te ontvangen ondanks wat we verkeerd hebben gedaan. Het is vaak gemakkelijker om anderen te vergeven dan om zelf vergeving te ontvangen van anderen voor datgene wat we fout hebben gedaan.

confrontatie

Jezus confronteerde de apostel Paulus. Hij gaf hem een missie: sta op ! Jij zult mijn dienaar en getuige zijn! Je gaat naar de heidenenom ze de ogen te openen, zodat ze licht zien in de duisternis. Ik will dat ze mij leren kennen en vergeving ontvangen voor hun zonden en bij het volk van God kunnen horen.

 Het is Gods doel om door het woord ons te bereiken en vergeving te kunnen geven. Dat betekent echter dat onze ogen geopend moeten worden voor de waarheid van ons persoonlijk leven. In de eerste stappen van dit OVERLEVEN programma , stap 1 tot en met 4, zullen je ogen open gaan. hier heb je de tijd om je bewust te worden van je fouten en tekortkomingen.

vergeving ontvangen

stap 5, zal je ogen openen voor wie je werkelijk bent. God wil ons vergeven  als je Jezus wil accepteren als Heer van je leven en gelooft in het volbrachte werk op Golgotha.  we hoeven niet alle twaalf stappen te doorlopen om vergeving te ontvangen.  Je hoeft er niets voor te doen als Hem als je Heer aan te nemen. Op het moment dat je dat doet mag je voor altijd bij Hem zijn. Hij vergeeft je altijd.

Heer ik probeer te ontdekken Wie U bent en ik ontdek dat er niemand is die groter is als U. niemand is meer liefdevol als U niets is mooier als U. Ik hou van U en dank U voor wie U bent. Ik wil mijn hele leven aan U geven. Heer ik belijd dat ik fout ben geweest  en geloof dat U mijn zonden wil vergeven. Amen

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s