vrucht van Wilkerson.

 David Wilkerson is overleden aan de gevolgen van een auto ongeluk.  Beetje vreemd voor mij allemaal.

Ik probeer duidelijk te maken wat ik bedoel. Week of 6 geleden ben ik begonnen  op de Spetse Hoeve als (vrijwillige) werkbegeleider.  Na de afgelopen jaren een beetje vreemde speurtocht te hebben afgelegd  ben ik aangekomen op de Spetse Hoeve. Een boerderij voor mannen die vechten tegen hun alcohol of drugs verslaving.

De Spetse Hoeve is een klein onderdeel van al het werk dat God door   Wilkerson tot stand heeft gebracht.  De Spetse Hoeve is onderdeel van Teen challenge Nederland.  Wanneer je het boek Het kruis in de asfaltjungle van Wilkerson leest kom je tegen hoe Teen challenge is ontstaan en zie je gelijk een klein beetje wie Wilkerson nu precies was.

Ik was  bezig me enigszins (opnieuw ) in te lezen in onderandere  het kruis in de asfalt jungle en ben nu bezig met het boek , hoe het verder ging.  Voor veel mensen was vooral de eerste een  boek(ook een film) die  veel mensen heeft geraakt. Ik herinner me het boek eigenlijk nog van toen ik nog een tiener was. 

Net weer gelezen afgelopen weekend en deze week enkele mensen ontmoet van Times Square Church uit New York die momenteel als vrijwillegers aan het werk zijn  op de Spetse Hoeve  en nu nog geen week verder is David Wilkerson niet meer onder ons.  Ik wens zijn vrouw kinderen en verdere naasten en vrienden natuurlijk alle zegen  van God toe.

Deze man heeft een revolutie ontketend door gewoon te doen wat God Hem zei te doen. door een  navolger van Jezus te zijn en niet een of andere imitator van een beeld dat wij van Jezus hebben.  zijn methode en gedachtegang waren  soms omstreden, maar hij was duidelijk een man Gods.  Iemand die fouten maakte en ze niet  onder stoelen of banken stopte, een man met Passie voor zijn medemens. De man die regelrecht de ontmoeting met mensen aanging zonder te kijken naar afkomst, kleur of religie.

Hij pretendeerde niet dat hij een of ander religieus tovermiddel had.  hij zou het dwaas genoemd hebben om God te gebruiken  voor eigen  eer en herstel, maar Hij vertelde wel van die Ene Macht die wij mogen hebben zodat we vrij en verlost kunnen leven van alles wat ons in dit leven vasthoudt. De kracht van de heilige Geest in ons als we Jezus  toelaten als Heer van ons leven.

kortom het is vremd dat ik sinds kort eigenlijk in aanraking ben gekomen met de vrucht van zijn werk voor God en dat hij er nu ineens zomaar niet meer is.

Een gedachte over “vrucht van Wilkerson.

  1. Prachtig mens ja, deze man Gods. Zoals er meer zijn, die zich volledig (!) overgaven/overgeven aan hun God en Redder.
    Keith Green was ook zo iemand. Geen compromis. Recht door zee. Met een hart vol liefde voor mensen. Hun levens waren en zijn nog steeds een voorbeeld voor ons, lauwe christenen, met gebonden handen, aarzelende woorden en veel te veel interne discussies.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s