De kracht van positief geloven

Veel mensen zeggen te geloven in hun eigen kracht. De kracht van positief denken noemen ze dat dan. Of dat wat ze zeggen ook altijd zo positief is is een vraag waar ik me vandaag niet aan waag, maar  ik geloof ook dat  door positief denken er meer mogelijk is voor mensen . het vergroot de kans van slagen  op de maatschappelijke ladder, maar ook in de persoonlijke omgang met anderen .

De kracht van positief denken

Het is ook goed om op een positieve manier in het leven te staan, maar tegelijk  kunnen we  m.i. ook stellen dat hoe positief we ook denken we slechts beperkt kunnen leven. beperkt in de zin van leven naar de mogelijkheden die ons geboden wordt.  

Positief geloven is een ander verhaal. Worden we door positief denken nog altijd belemmerd door  de mogelijkheden van ons verstand, ons lichaam  en andere factoren die daarin een rol kunnen spelen, door het geloof echter, waar we overigens  wel ons verstand bij nodig hebben, krijgen we zicht op dingen die we met ons verstand niet kunnen zien.

Geloven is vertrouwen

Wanneer we denken dat we iets kunnen wil dat nog niet zeggen dat het ook werkelijk zo is. wanneer we er in geloven dan wordt zelfs het onmogelijk mogelijk. Geloven  we er niet in , is het gedoemd te mislukken. Bij voorbaat al.  We proberen maar wat en komen  niet tot de kern omdat we er gewoonweg niet in geloven. We hebben er geen vertrouwen in.

Mensen proberen veelal op allerlei manieren vorm te geven aan spiritualiteit.  Ze proberen  op allerlei manieren in contact te treden met hun geest en de geestelijke wereld.  op deze manier proberen velen inhoudt te geven aan  hun leven. ze willen de zin van het leven ervaren. Tot de kern komen.

De god van het moment

Ze geloven wellicht dat ze geestelijk kunnen groeien door  zich over te geven aan allerlei vormen van spiritualiteit door  hun denken te veranderen of zelfs uit  te schakelen of in een andere toestand te brengen.  Inderdaad is het zo dat daar soms rust of genot in te vinden is. of het een verrijking is zoals sommigen ook beweren dat geloof ik niet.  Op deze wijze gaan mensen voorbij aan de mogelijkheden die God ons geeft.

Mensen proberen door alle eeuwen heen  de leugen te geloven dat we moeten leven van moment op moment. hiermee wordt duidelijk dat de ervaring slechts tijdelijk is.  wat God ons echter biedt is niet slechts tijdelijk.  Het tijdelijk is ondergeschikt aan het eeuwige.

De eeuwige God

 Niets wat ondergeschikt is aan God kan ons geven wat Hij ons wil geven.  Hij wil ons geven waar ons hart in wezen naar verlangd. Iets wat voorbij gaat aan het verstand. Positieve gedachten , geestelijke ervaringen, spirituele rust, zijn allemaal van voorbijgaande aard wanneer ze op zichzelf staan.  Wat echter blijft is is dat God Heer is.  Hij is El elohim.

Gods liefde voor ons is de enige zekerheid in het onzekere bestaan van elke dag.  wanneer we dat beseffen leven we in het koninkrijk van God.  daarin past een positieve levensinstelling. Sterker nog wanneer we  geloven dat god onze vader is en Jezus zijn Zoon, dan geeft dat rust voor de ziel, een ervaring die ons inzicht en rust geven die ons leven zal veranderen.

Geloof dat bergen kan verzetten

Er is niets wat Gods liefde voor ons kapot kan maken. God blijft van ons houden wat we ook doen en hoe we ook de mist in zijn gegaan of nog zullen gaan. wanneer we onszelf zien met Zijn ogen  en anderen evenzo en leren van daaruit te handelen dan heeft dat een geweldig positief effect op de wereld. dan kunnen we bergen verzetten.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s